Drukuj

Rośnie eksport Plast-Boxu na rynek rosyjski

Rośnie eksport Plast-Boxu na rynek rosyjski
Rosja jest drugim - po Ukrainie - zagranicznym importerem produktów wytwarzanych przez Plast-Box. W ubiegłym roku eksport polskiej firmy do Federacji Rosyjskiej wzrósł o 31,2 proc. w porównaniu z rokiem 2011. W pierwszym kwartale br. eksport był większy niż w I kw. 2012 roku o 28,5 proc. Nowi klienci Plast-Boxu to firmy zlokalizowane zarówno w Obwodzie Kaliningradzkim, jak i innych regionach kraju.

- Rosja to kraj wielkich możliwości, z ogromnym potencjałem gospodarczym - mówi Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Boxu. - Jednocześnie jest to strefa wysokich wymagań, nastawiona na obronę produkcji rodzimej lub inwestycje. Wejście i trwałe zaistnienie na tym rynku nie jest takie proste, więc tym bardziej dynamika sprzedaży, którą tam osiągamy i partnerzy, z którymi współpracujemy, mogą być powodem do dumy. Jedną z przyczyn otwarcia naszej fabryki w Czernihowie na Ukrainie było właśnie stworzenie przyczółka, z którego produkcja będzie miała łatwiejszy dostęp do rynku rosyjskiego z racji powiązań historycznych i ekonomicznych między tymi krajami. Okazało się to słuszną strategią, bo obroty Plast-Boxu z Rosją z roku na rok rosną. Zamierzamy pracować na utrzymanie tego trendu także w przyszłości.

Rosyjskich odbiorców zaopatruje zarówno słupska fabryka, jak i zakłady w Czernihowie na Ukrainie. Większość opakowań trafia do branży chemicznej. Wzrost sprzedaży opakowań w ostatnim czasie związany jest z realizacją zlecenia dla dużego międzynarodowego koncernu wywodzącego się z Niemiec. Oprócz tego, czernihowska fabryka rozpoczęła produkcję wiader i skrzynek oraz zwiększyła sprzedaż artykułów AGD (kosze, pudełka, itp.) dla rosyjskiej sieci DIY.

W I kwartale br. 67,5 proc. przychodów grupy pochodziło z eksportu. Oprócz Ukrainy i Rosji, głównymi odbiorcami firmy są kraje UE, gdzie trafia 43,5 proc. jej produkcji eksportowej.

Czytaj więcej: Wiadra 33 Opakowania 989