Firma Battenfeld, to przedsiębiorstwo z ponad 50 - letnią tradycją. Przez ponad pół wieku działalności wyprodukowała blisko 100 tys. wtryskarek i innych urządzeń przeznaczonych do przetwórstwa tworzyw sztucznych. Dzięki niej na rynku pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań, np. AIRMOULD, AIRMOULD CONTUR, AQUAMOLD, wtrysk wielokolorowy i wielokomponentowy, wtrysk mikrowyprasek, obtrysk materiałów tekstylnych oraz LIM, PIM i TSG. W Polsce Battenfeld dysponuje własnym oddziałem od dziewięciu lat. Poniżej prezentujemy rozmowę przeprowadzoną z jej szefem Bogdanem Zabrzewskim.Za nami 2007 r. Jaki to był okres dla Battenfeld Polska?
Bogdan Zabrzewski: - Mówiąc o podsumowaniu dopiero co zakończonego roku warto wrócić do tego co było wcześniej. Dla Battenfeld Polska doskonały był już 2005 r. Ówczesna pomyślność w bardzo dużej mierze była związana z mnóstwem pieniędzy, które popłynęły do polskich przedsiębiorstw z różnego rodzaju funduszy europejskich. To pozwalało na prowadzenie inwestycji, zakup maszyn, przeprowadzanie innowacji. Wtedy dostarczyliśmy na polski rynek 120 wtryskarek, a sprzedaż zamknęła się w kwocie 7 mln euro.Kolejny, 2006 r. przyniósł nam już gorsze wyniki. Nastąpiło załamanie rynku, a firma Battenfeld została sprzedana przez SMS Group firmie ADCURAM. Nowy właściciel zapowiadał wtedy inwestycje w sektorze serwisu, badań i produkcji maszyn. Łącznie jednak 2006 r. zakończyliśmy jako Battenfeld Polska wynikiem 40 sprzedanych wtryskarek i stosunkowo niewielkimi obrotami rzędu 2,5 mln euro.