Drukuj

Sukces targów Interpack 2014 Great success of interpack 2014

Sukces targów Interpack 2014
Targi Interpack 2014, które odbywały się w dn. 8-14 maja w Düsseldorfie, bez wątpienia można zaliczyć do udanych. Ekspozycję 2,7 tys. firm odwiedziło ok. 175 tys. gości, co potwierdza rangę targów jako najważniejszego światowego wydarzenia wystawienniczego w branży opakowań. Nie tylko tłok na stoiskach świadczy jednak o jakości targów, lecz ilość konkretnych rozmów i wartość zawartych kontraktów - także pod tym względem Interpack nie zawiódł tegorocznych uczestników.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z ilości odwiedzających nas gości i jakości kontaktów - powiedział Freibert Klefenz, prezydent rady doradczej targów oraz szef Bosch Packaging Technology. - Zainteresowanie naszymi technologiami wspierającymi medycynę i gospodarowanie żywnością było nadzwyczajne. Jesteśmy zadowoleni z liczby nowych kontaktów, wliczając w to szefów firm i potencjalnych nowych klientów. Zresztą podobne opinie wyrażają także inni wystawcy. Szokująca była wysoka liczba zagranicznych gości i odwiedzających - ok. 75 proc. wystawiających się firm zlokalizowanych jest poza granicami Niemiec. W ten sposób Interpack potwierdza swoją rangę jako lidera wśród imprez targowych dla branży opakowaniowej.

Warto zwrócić także uwagę na znaczny odsetek zagranicznych gości odwiedzających Düsseldorf - na tegorocznym Interpacku aż dwie trzecie zwiedzających pochodziła spoza Niemiec. Organizatorzy odnotowują, iż goście imprezy reprezentowali w tym roku aż 120 narodowości.

interpack 2014


Dominującym tematem tegorocznych targów była efektywność, zarówno w odniesieniu do instalacji i maszyn, jak i zużycia materiałów. Do innych wiodących tematów należały jakość i bezpieczeństwo produktów, zabezpieczenia przed oszustwami (zwłaszcza w branży spożywczej i farmaceutycznej) oraz różnorodność i elastyczność, które pozwalają na poszerzenie asortymentu i skrócenie cykli produkcyjnych.

Jak przekonują organizatorzy, Interpack to nie tylko ogromna różnorodność tematyczna i pokaz niezliczonych innowacji.
- Czołowe międzynarodowe targi to nie tylko wynajem powierzchni i perfekcyjna organizacja - mówi Bernd Jablonowski, dyrektor inicjatywy interpack & SaveFood. - Konieczna jest identyfikacja wiodących trendów, przekucie ich w odpowiedni pomysł oraz przedstawienie w odpowiedni sposób. Tylko w ten sposób można osiągnąć tematyczne przywództwo w branży. W tym roku udało nam się to po raz kolejny. Zarówno tematy Innovationarc Packaging, jak i Metal Packaging Plaza były dobrze sprofilowane pod kątem odwiedzającej publiczności.

Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się druga edycja kongresu SaveFood, wydarzenia związanego z inicjatywą FAO i ONZ (UNEP) służącą ograniczeniu stratom i marnowaniu żywności. W czasie konferencji, która zgromadziła 450 uczestników, problem marnowania żywności naświetlili m.in. przedstawiciele organizacji pozarządowych. Z kolei reprezentanci firm przedstawili najlepsze praktyki przedsiębiorstw służące ograniczeniu negatywnego zjawiska. Wśród prelegentów znalazł się m.in. Youssou N'Dour, znany muzyk i polityk z Senegalu.

interpack 2014


Kolejna edycja targów Interpack odbędzie się wiosną 2017 roku w Düsseldorfie.