EMS-Grivory jest liderem w dziedzinie poliamidów "high-performance" z najszerszą ofertą tego typu polimerów na świecie. Dzięki bardzo szerokiemu portfolio i licznej kadrze specjalistów firma jest pewnym partnerem dla nowych projektów swoich klientów, począwszy od rekomendacji materiału, na całościowej pomocy przy wdrożeniu kończąc. Przykład wdrożenia poliamidu stabilizowanego na bardzo wysokie temperatury Grivory HT2VS-HH wyraźnie pokazuje jak EMS-Grivory implementuje innowacje i wprowadza je do seryjnej produkcji.
Coraz wyższe wymagania stawiane polimerom w przedziale silnika
W związku z ciągle zaostrzanymi normami emisji, producenci aut muszą redukować emisję CO2 (co wiąże się również z redukcją spalania). Jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji jest więc zmniejszanie pojemności silników. Obniża to spalanie, ale by nie redukować osiągów i wyjść naprzeciw klientom nieskorym do rezygnowania z dynamiki jazdy, konieczne staje się turbodoładowanie jednostek napędowych. Dzięki temu można osiągać podobne lub wyższe osiągi w porównaniu z silnikami starszej generacji bez turbodoładowania i o większej pojemności..Konsekwencją powyższych zmian jest stałe zwiększanie stosowanych ciśnień i temperatur w systemach turbodoładowania silników spalinowych. W związku z tym użyte w tych systemach materiały są poddawane coraz większym naprężeniom. W generacjach silników z pierwszej dekady XXI w. ciśnienie doładowania wynosiło ok. 1,5 bar, a maksymalna temp. wynosiła 200 °C. Obecne generacje silników to już ciśnienie ok. 3,3 bar oraz stała tempera-tura 210°C, z pikami do 250°C.
Redukcja spalania i emisji CO2, powiązana ze wzrostem osiągów na przykładzie kolejnych generacji BMW 3
Konsekwencją dostosowania silników do norm Euro 6 jest to, że temperatury maksymalne będą dochodzić aż do 250°C. Z tego powodu naprężenia termiczne wzrosną blisko temperatury płynięcia alifatycznych polimerów, czyli mieszanki oparte o PA66 i PA6 osiągną granicę swoich możliwości.