![Tworzywo firmy Evonik w mercedesach](https://res.cloudinary.com/plast/image/upload/c_fill,d_default.png,dpr_auto,f_auto,g_auto:classic,h_150,q_auto,w_150/v1/plastech/images/news/7387/bigthumb.jpg)
Cały pulpit samochodowy - od kierownicy po schowek - wspiera się na aluminiowej rurze łączącej słupki. Zazwyczaj te elementy są spawane bądź skręcane przy użyciu metalu, dzięki czemu cała konstrukcja jest stabilna, lecz jednocześnie sporo waży.
Tymczasem w nowej technologii kopoliamid Vestamelt X1333-P1 pokrywa aluminiową rurę i łączy z nią wsporniki z poliamidu 6 wzmocnionego włóknem szklanym dzięki procesowi formowania wtryskowego. Dzięki użyciu tego rozwiązania ciężar konstrukcji obniża się o 20 proc. w stosunku do konwencjonalnych rozwiązań. Przekłada się to na zmniejszenie wagi całego pojazdu, a tym samym - ograniczenie spalania paliwa i emisji CO2 do atmosfery.
Specjaliści z firmy Evonik pracują nad kolejnymi zastosowaniami tworzywa Vestamelt w motoryzacji, między innymi w drzwiach i elementach strukturalnych.