Drukuj

Wyniki Grupy CIECH za trzeci kwartał 2017

Wyniki Grupy CIECH za trzeci kwartał 2017
W trzecim kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody Grupy CIECH wyniosły 836,3 mln zł (wobec 853,9 mln zł w trzecim kwartale 2016 roku), a EBITDA znormalizowana (z) - 178,4 mln zł (wobec 212,8 mln zł rok wcześniej). Dobre wyniki wypracował segment organiczny (biznes AGRO, żywice, pianki), który zanotował wzrosty r/r zarówno
w przychodach, jak i wypracowanej EBITDA (z). Dla biznesu AGRO zakończony sezon (liczony od września 2016 do września 2017) był szczególnie korzystny - przy kurczącym się rynku środków ochrony roślin w Polsce, CIECH Sarzyna odnotował 20-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z poprzednim sezonem.

  • Skonsolidowane przychody Grupy CIECH za trzeci kwartał 2017 r. wyniosły 836,3 mln zł (wobec 853,9 mln zł przed rokiem).
  • EBITDA znormalizowana (z) wyniosła 178,4 mln zł (wobec 212,8 mln zł przed rokiem), a zysk netto 85,2 mln zł (wobec 155,6 mln zł przed rokiem).
  • Realizowane inwestycje: nowe produkty w obszarze soli (CIECH Soda Polska), wzrost mocy produkcyjnych w zakresie sody oczyszczonej (CIECH Soda Deutschland), działalność R&D (głównie dla CIECH Sarzyna w obszarze środków ochrony roślin i żywic), infrastruktura logistyczna (CIECH Soda Polska).
  • Ekspansja międzynarodowa: produkty Grupy CIECH dostępne są dziś na około 100 światowych rynkach, m.in. w Europie, Azji, Afryce, a ostatnio także w Australii. Wpływy ze sprzedaży zagranicznej (czyli poza krajami, w których CIECH posiada swoje fabryki) stanowią ok. 50 proc wartości przychodów Grupy.

- W trzecim kwartale dalej prowadziliśmy intensywne działania rozwojowe i efektywnościowe, przygotowywaliśmy się także do sezonu kontraktacji sody na kolejny rok oraz sprzedaży środków ochrony roślin w czwartym kwartale. W biznesie AGRO zanotowaliśmy dobre wyniki w całym sezonie zakończonym we wrześniu. Reorientacja na produkty specjalistyczne i wysokomarżowe w przypadku żywic oraz rozwój produktów w obszarze pianek pozwalają ograniczać negatywny wpływ wysokich cen surowców i umacniać pozycję Grupy CIECH na rynku. Intensywnie rozwijamy także biznes solny, zwiększając ofertę i poszerzając bazę klientów. Wszystkie te działania umożliwią realizację długoterminowych celów naszej strategii – mówi Maciej Tybura, Prezes Zarządu CIECH S.A.

Dzięki inwestycjom z lat poprzednich Grupa CIECH uplasowała na rynku większe wolumeny sody kalcynowanej niż rok temu. Słabsze wyniki segmentu sodowego to głównie efekt wyższych niż w trzecim kwartale ubiegłego roku cen surowców niezbędnych do produkcji sody (koks, antracyt, węgiel), a także niższych cen sprzedaży w 2017 roku - większość kontraktów Grupa negocjuje na cały rok.


brak
 

Soda kalcynowana, sól, nawozy fosforowe, środki ochrony roślin, żywice epoksydowe, pianki i surowce do produkcji pianek i inne produkty chemiczne