Za nami 14. Targi Packaging Innovations

Za nami 14. Targi Packaging…

Czas na targach płynie szybciej - to jedno z najczęściej powtarzanych zdań podczas 14. Międzynarodowych Targów Packaging Innovations, które w dniach 31.05-01.06. odbyły się w EXPO XXI Warszawa. Słowa te nie dziwią, bowiem program wydarzenia był bardzo szeroki. Oprócz wystawy targowej składały się na niego liczne warsztaty i prezentacje w strefie workShops, spotkania z młodymi projektantami w Strefie Studenta i towarzysząca targom konferencja Packaging [R]evolution.

Sukces zaczyna się od spotkań

Podczas targów odwiedzający zapoznali się z ofertą blisko 80 najważniejszych wystawców z branży spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, elektronicznej, transportowej i przemysłowej, którzy prezentowali usługi w aż 10 strefach tematycznych: Packaging, Labelling, Eco, E-Commerce, Machines, Components, Print Finishing, POS & Displays, Luxpack, Services. Wśród wystawców znalazły się firmy, które od lat wystawiają się na Targach Packaging Innovations, jak i te, które po raz pierwszy wzięły udział w imprezie.

- Dla nas są to bardzo relacyjne targi, więc wizerunkowo nie wyobrażamy sobie, żeby nas tutaj nie było. Nie ukrywam, że bardzo dużo klientów, do których czasem jest  trudno dotrzeć, przychodzi bezpośrednio tutaj i wówczas nawiązujemy współpracę. Także są to dla nas mocne targi, jeśli chodzi o pozyskanie nowych klientów. Zajmujemy się produkcją ekologicznych komponentów do pakowania, a naszą główną produkcją są wióry papierowe do wypełnień paczek i wszelkiego rodzaju pudełka, bibułki – wszystko, co wiąże się z ekologicznym pakowaniem. Na naszym stoisku nigdy nie narzekamy na nudę, bo u nas zawsze coś się dzieje - podsumowała Patrycja Bylak, COO firmy Rbeco, która na Targach Packaging Innovations była trzeci rok z rzędu.

Oprócz wystawców z długoletnim stażem na Packaging Innovations nie zabrakło również tych, którzy po raz pierwszy wzięli udział w wystawie.

- Jako wystawca jesteśmy po raz pierwszy na Targach Packaging Innovations, natomiast targi same w sobie znamy i bywaliśmy na nich wcześniej jako odwiedzający. Nasze stoisko cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, wczoraj było widać wręcz kolejki do naszego stoiska. Na targach chcieliśmy pokazać, jakie mamy możliwości, a mamy je bardzo szerokie - od opakowań z tektury falistej po foliopaki, torby. W zasadzie możemy zrobić to, co klient sobie zażyczy, więc chcieliśmy pokazać cały wachlarz naszych możliwości i porozmawiać z klientami, bo nie zawsze na stronie wszystko widać. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy się pokazać zwłaszcza wśród wielu znanych i wspaniałych firm, więc oceniamy udział bardzo dobrze - podsumowała Aleksandra Hutkowska, Business Partner Manager firmy Packhelp.

Podobnego zdania jest Barbara Rodek, Sales Manager firmy Epacking:

- Pierwszy raz wystawiamy się na Targach Packaging Innovations, a naszym celem było pokazanie rozwiązań dotyczących pakowania. Jesteśmy polskim producentem i chcieliśmy się pochwalić naszymi rozwiązaniami i dodatkowo pozyskać nowych klientów oraz dystrybutorów naszych produktów. Myślę, że cel uda się zrealizować, ponieważ nasze stoisko i nasze produkty cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów ze względu na to, że oferujemy produkty, które są ekologiczne, innowacyjne i stanowią alternatywne rozwiązanie dla plastikowych wypełnień.


packaging-innovations-2022-6

Mocne uściski dłoni

Targi Packaging Innovations po raz kolejny udowodniły, że spotkania bezpośrednie mają ogromną moc.

- Dla nas udział w targach stacjonarnych ma bardzo dużą wartość, ponieważ możemy się spotkać z naszymi aktualnymi klientami na żywo i dodatkowo poznać się z naszymi potencjalnymi klientami oraz pokazać na żywo nasze rozwiązania. Myślę, że jednak jest to najlepsza forma prezentacji naszych produktów, kiedy klient może dotknąć ten produkt, spróbować samemu zapakować dane towary - zauważyła Barbara Rodek z firmy Epacking.

W relacjach biznesowych kluczową rolę odgrywa zaufanie, co podkreślił Bolesław Jasinowicz, V-ce Prezes firmy FANO:

- Relacje bezpośrednie na pewno zwiększają zaufanie obu stron wobec siebie i to jest bardzo ważne. Kiedy możemy usiąść przy jednym stole, porozmawiać, poznać się to ta współpraca na koniec układa się jeszcze lepiej. Myślę, więc że jest to bardzo ważne zarówno w spotkaniach na targach, jak i podczas spotkań bezpośrednich, kiedy odwiedzamy naszych klientów lub kiedy klienci odwiedzają nas.

Pandemia z całą pewnością bardzo mocno odcisnęła się na branży opakowań. Po miesiącach lockdownu, pracy zdalnej i braku możliwość podróży służbowych wszystko jednak powoli powraca na właściwe tory.

- To jest nasz debiut na targach. Zbieramy doświadczenia, uczymy się, obserwujemy i wyciągamy wnioski na przyszłość. Jesteśmy mile zaskoczeni, mieliśmy sporo odwiedzających i liczymy, że będzie kontynuacja w przyszłości. Cenimy sobie kontakt twarzą w twarz. Można się poznać, porozmawiać. Osoby, które odwiedziły nas na stoisku były stęsknione tego kontaktu bezpośredniego. Ludzie chcą się spotykać, chcą rozmawiać i poznawać. To nie to samo co przez e-mail, telefon, czy kamerkę, także ja osobiście bardzo to sobie cenię - ocenił Piotr Modzelewski, Commercial Director Zakładu Poligraficznego Ekorol.

Siłę spotkań docenia również Justyna Kierzkowska-Grzyb, Kierownik Działu Marketingu w Aniflex:

- Przerabialiśmy wersje online, organizowaliśmy różnego rodzaju webinary, natomiast w moim przekonaniu nic nie zastąpi spotkań bezpośrednich, kiedy człowiek może zobaczyć i dotknąć dany produkt. My bardzo promujemy eco rozwiązania i trudno jest nam sprzedawać ekologiczne rozwiązania zwierające różnego rodzaju elementy z recyklingu, nie pokazując ich na produktach. No więc to jest chyba największa wartość spotkań stacjonarnych - to, że możemy klientowi nie tylko opowiedzieć o tym, co mamy, ale też po prostu pokazać.

Największy na południu Polski organizator
 

Aktualizacja

Największy na południu Polski organizator targów, konferencji, sympozjów i szkoleń, właściciel i operator EXPO Kraków

Polska