Problem z powierzchnia plyt Absowych
Wytłaczanie

15 lip 2012, 13:35 Marcin_bahrain86

Witam!
mam problem z powierzchnia plyt 85% abs / 15% akryl, mianowicie tworzą sie zacieki na stronie abs'owej, male dolki a niekiedy cos w rodzaju zagnieceń w ksztalcie litery "u". W moim mniemaniu jest to problem z przeplywem akrylu w ekstrderach i glowicy z tym ze nie do konca potrafie załapac gdzie lezy problem, dodam ze linia jest z chin, chiller rowniez z chin...ponadto mam duze wahania temperatury na dwoch strefach w ABSowym ekstruderze i dwoch strefach na akrylowym ekstruderze, reszta temperatur w normie. Dodam jeszcze ze pracuje w temp otoczenia ok 45 stopni.Z ta linia pracuje od 4 miesiecy wiec jest to dla mnie swego rodzaju nowosc. Z gory dziekuje za kazda, nawet najmniejsza wskazowke. Pozdrawiam !

15 lip 2012, 20:57 Profigips

Wstaw fotografię z widoczną wadą lub podeślij mi na maila tworzywasztuczne@gmail.com

Radosława

15 lip 2012, 20:58 Profigips

Poprawka
sztucznetworzywa@gmail.com

16 lip 2012, 9:17 Iebm

Sprawa jest prosta :

- źle dobrane przepływy w głowicy dla tworzyw które stosujesz
- za słabe ciśnienie ABS
- różnica w prędkości przepływu między ABS i akrylem

Innych możliwości nie ma . Albo uda Ci się zgrać prędkości przepływów , albo formierz musi je skorygowac . Przy rozruchu nie było chińczyków ?

16 lip 2012, 9:18 Iebm

Wahania temperatur : źle osadzone termopary albo wentylatory nie chodzą , albo źle skalibrowane termoregulatory

16 lip 2012, 10:29 Marcin_bahrain86

dzieki za informacje, dzisiaj bede kombinowac z predkosciami i cisnieniem ABSu, odnosnie spadkow powimienialem zawory chlodzace i bede obserwowac, dodam jeszcze ze chinczyki byli przy rozruchu ale jakos marnie potrafili wytlumaczyc co i jak..wiec do wszystkiego musialem dojsc metoda doswiadczalna, problem pojawil sie niedawno wiec mysle ze glowica jest ok. a i jeszcze plyty 2 mm grubosci ida elegancko powierzchnia bez zarzutu, natomiast 3,2 mam od niedawna walsnie wyzej wymieniony problem. Po dzisiejszych probach bede madrzejszy i napisze co wyszlo. Dzieki wielkie pozdrawiam !

17 lip 2012, 11:21 Marcin_bahrain86

sprawa wyglada tak: wszystkie temperatury po drobnych wymianach zaworow i termopary sa OK. chiller rowniez dobrze chlodzi...zwiekszylem predkosci przeplywu ABS i akrylu probujac osiagnac zamierzony skutek ale marnie to wyszlo. nadal co jakis czas sa problemy z powierzchnia ABSu. Ponadto na wyzszych predkosciach nie moge utrzymac w miare stałego nadmiaru materialu miedzy wałkami, probowalem jeszcze jakos dostosowac sruby w glowicy zeby ustawic nadmiar w miare rowny na calej szerokosci ale jak wyzej napisalem po kilku minutach nadmiar znikal i to w roznych niestety miejscach...bez zadnej reguly, ma moze ktos jakies wskazowki co jeszcze mozna pokombinowac?? dzieki z gory za infromacje. Pozdrawiam !

17 lip 2012, 11:55 Iebm

Jak wcześniej napisałem , ABS na całej szerokości głowicy ma różną prędkość płynięcia - wspomniany przez Ciebie efekt U jest klasycznym tego przykładem . Musisz starac sie wyrównać szybkość płynięcia - np. temperatury grzałek na głowicy - tam , gdzie płynie szybciej obniż temp , tam gdzie wolniej - podnieś . Tylko nie baw się w 2-3 st. , nastaw 15-20 stopni wiecej/mniej i uważnie przyglądaj się płynięciu

17 lip 2012, 12:58 Marcin_bahrain86

dzieki serdeczne! dzisiaj rowniez probowalem z temp glowicy ale majstrowalem o 2-4 stopnie...po Twojej radzie polece na calosc i zobaczymy jaki bedzie efekt...ostatnio temp otoczenia sie podniosla i jest piekelnie goraco bo kraj arabski i dochodzi wilgotnosc wiec prawdopodobnie to rowniez ma jakis wplyw na przeplyw bo wczesniej problemu nie bylo. Dzieki jeszcze raz, jutro kolejny dzien walki. pozdrawiam!

19 lip 2012, 19:44 Iebm

Jak tam w Bachrajnie ? Sa postępy ?



Odpowiedz Nowy temat