Skurcz przetwórczy ABS przy wytłaczaniu
Wytłaczanie

5 cze 2013, 21:41 PKA123

Witam.
Jaki jest skurcz przetwórczy ABS przy wytłaczaniu profili ? ABS zwykły, bez GF.
Źródła podają że jest to ok 0,7% , ale czy jest to wartość w przypadku wytłaczania ? tj. profil kurczy się pod wpływem chłodzenia 0,7% od momentu wyjścia z głowicy ?

7 cze 2013, 16:47 Iebm

W każdej technice przetwórstwa termoplastów są 3 skurcze :
1. pierwotny - przy wytłączaniu przebiega od wyjścia z głowicy do opuszczenia strefy chłodzenia - kalibrator , wanna
2. wtórny - około 24 godzin po zakończeniu pierwotnego
3. szczątkowy - około 30 dni

P-ty 2 i 3 zależą od środowiska w którym jest detal .

Wszystkie 3 p-ty zależą od wielu czynników - temp. przetwórstwa , głowicy , chłodzenia , grubości ścian etc etc

9 cze 2013, 23:17 PKA123

chodzi mi o skurcz pierwotny, aby dopasować lepiej kalibrator do profilu.

Temperatura na ostatniej strefie + głowica 190 stopni, ścianki od 1,5 do 2,5mm. Woda chłodząca kalibrator ma ok 15 stopni.

Radomira

10 cze 2013, 1:21 Ramones

PKA123 napisał:
chodzi mi o skurcz pierwotny, aby dopasować lepiej kalibrator do profilu.

Temperatura na ostatniej strefie + głowica 190 stopni, ścianki od 1,5 do 2,5mm. Woda chłodząca kalibrator ma ok 15 stopni.

A na jakim ABS-e jedziesz--podaj typ i producenta !!

11 cze 2013, 19:48 Iebm

Czegos nie rozumiem . Czy kalibrator pracuje na podciśnieniu ? Czy Ty go dopiero projektujesz ? Bo skurcz to jedna bajka , a wymiar profilu po wyjściu z głowicy to druga bajka - kwestia ciśnienia w głowicy.

27 cze 2013, 21:06 PKA123

Dopiero projektuje kalibrator. Tak, jest z podciśnieniem.

Interesuje mnie kwestia budowy kalibratora. Profil pod wpływem spadku temperatury kurczy się i zacieśnia, czyli na kalibratorze powinien być stożek tj. wlot kalibratora nieznacznie większy niż wylot - z racji kurczenia się profilu, czy mam racje ?

27 cze 2013, 22:02 Ramones

Przy bardzo duzym i grubym detalu skurcz bedzie duzu i zawsze beda zapady przy ABS --ratunkiem jest spieniacz !
Ale moge sie mylic ! :?



Odpowiedz Nowy temat