Wytlaczanie folii z formowaniem prozniowym- wypaczanie
Wytłaczanie

19 wrz 2017, 17:17 Widelm

Witam,

na wstepie przepraszam za brak polskich liter. Nie mam do nich dostepu.

Na linii do ekstruzji wytlaczamy membrany HDPE 5502 (MFI: 0,35 g/10m, 2,16kg 190 C). Folia jest wylewana na walec chlodzacy o temp. 150 C a nastepnie nakladana na walec formujacy z proznia. Temp. walca formujacego ok 100 C (temperatura wypadkowa, nie mamy chlodzenia wew. walca). 

Jak widac na zdjeciu membrana w 90% szerokosci posiada tloczenia a sam brzeg stanowi plaska folia ktorej funkcja jest zakladka. 

Problem dotyczy naprezen w foli HDPE ktore ujanwniaja sie po czasie w formie wypaczen.

Wypaczenie dotyczy tylko plaskej czesci membrany.

Po zdjeciu rolki z maszyny temperatura membrany to ok 23 C. Rolki sa stawiana za palecie i opakowane folia strech. Palety z rolkami sa przechowywane w magazynie bez regulacji temperatury. 

Chodznie produktu odbywa sie poprzez zraszanie (water mist). Mimo to pojawiaja sie naprezenia po kilku dniach.

Bede wdzieczny za sugestie.    

7 paź 2017, 16:18 Widelm

Witam ponownie,


nie maja Panstwo zadnych sugestii? 

11 paź 2017, 13:11 Mariuszarat

Widelm #(on) napisał:

Witam ponownie,


nie maja Panstwo zadnych sugestii? 


Prosze podac nr tel i nazwe firmy jaka Pan reprezentuje. Pomozemy rozwiazac problem

Radbod

12 paź 2017, 21:46 Iebm

Widelm #(on) napisał:

Witam ponownie,


nie maja Panstwo zadnych sugestii? 


pomierzyłbym dokładnie grubość folii na krawedziach rolek 

13 paź 2017, 20:56 Jachok

Przyjrzyj się dokładnie rolce im bliżej środka tym mniej pofalowane są warstwy nawoju foli a im bliżej zewnętrznej warstwy tym gorzej to wygląda. Według mnie od zewnątrz warstwy za szybko się wychładzają przy składowaniu. Ja bym spróbował okryć od góry te składowane folie aby ograniczyć przepływ powietrza. Jeszcze mam pytanie jak to zwijacie z jakimś naciągiem czy bez? 

14 paź 2017, 20:33 Iebm

Jachok #(on) napisał:

Przyjrzyj się dokładnie rolce im bliżej środka tym mniej pofalowane są warstwy nawoju foli a im bliżej zewnętrznej warstwy tym gorzej to wygląda. Według mnie od zewnątrz warstwy za szybko się wychładzają przy składowaniu. Ja bym spróbował okryć od góry te składowane folie aby ograniczyć przepływ powietrza. Jeszcze mam pytanie jak to zwijacie z jakimś naciągiem czy bez? 


Myślę że materiał w głowicy ma większe ciśnienie w częsci formującej brzegi niż w cześci środkowej 




Odpowiedz Nowy temat