Wytłaczanie płyt z PMMA Problem!
Wytłaczanie

17 paź 2011, 10:51 Grabowiec

Witam borykam się z problemem produkcji płyt z PMMA a mianowicie płyty uzyskane przeze mnie mają jakby pozamykane bąbelki wewnątrz wyrobu , ponadto jeden surowiec wykazywał skłonności do "nadmuchiwania" się po wyjściu z głowicy. Surowiec był suszony w temp. 65c przez 4 h. Czy jest konieczny pomiar wilgotności PMMA po suszeniu ?
Wytłaczarka z odgazowaniem , ślimak także z odgazowaniem oryginał REIFENHAUSER , fi ślimaka 100 mm.
Jakie temperatury są wymagane do wytłaczania PMMA i jakie są graniczne w przybliżeniu.
Dodam że produkcja płyt ABS przebiega bezproblemowo.
Proszę o pomoc.

17 paź 2011, 19:46 Iebm

Pęcherze to gaz . Za wolno wytłaczasz , lub masz za wysokie temperatury . Możliwe że surowiec jest mokry lub masz za słabe ciśnienie na adapterze

Radowuj

20 paź 2011, 22:07 Grabowiec

Jakie powinny być temperatury w przybliżeniu na cylindrze oraz na adapterze podczas wytłaczania PMMA.
Wytłaczarka z odgazowaniem. W jakiej temperaturze suszyć PMMA i jak długo , czy może być zwykła suszarka do tworzyw np. SHINI czy z odwilżaczem jakaś specjalna.
Dzięki

21 paź 2011, 14:15 Iebm

Suszenie PMMA nie jest specjalnie wymagające , ale być musi . Temperatura suszenia może być trochę wyższa - zreszta ustaw to doświadczalnie - dopóki granulat nie zaczyna się kleić do siebie , "brylować " , to temperatura jest ok .

Natomiast odgazowanie masz tylko na cylindzre , nie na ślimaku . Ale może poza przyjrzeniu się temperaturom na grzałkach należy przyjrzeć się predkości obrotowej ślimaka - stąd pochodzi gross energii i temperatury !
Po drugie przyjrzyj się czy vaacum na cylindrze jest szczelne ( chociaż to bardzo mało prawdopodobne ) .

21 paź 2011, 14:17 Iebm

Albo za małe ciśnienie na głowicy :) Powodów zazwyczaj może byc wiele :)

21 paź 2011, 23:24 Spl_lodz

Ja suszę PMMA do wtrysku w temperaturze 80 stopni.

22 paź 2011, 22:57 Grabowiec

Jaką temperaturę stosować do wytłaczania PMMA. W przybliżeniu jakiś zakres żebym wiedział czego się trzymać? Wytłaczać raczej szybko? Jak radzisz? Na przykład PP lubi prędkość a jak to jest z PMMA?

22 paź 2011, 23:06 Grabowiec

W pewnym momencie miałem sytuację , w której ślimak sie zalaminował bo przestał podawać. W zasypie sie zbryliło nie pobierał ale gdy odetkałem to podawał jakby falowo.
Zbrylenie było powodem zbyt wysokiej temp na 1 strefie.
Natomiast gdy temp. na cylindrze były za niskie to obciążenie rosło i miał ciężko kręcić.


22 paź 2011, 23:09 Grabowiec

VACCUM jest dobre zmykam vacuometr 0,1 prawie jak laboratorium.

22 paź 2011, 23:29 Grabowiec

Surowiec myślę najlepiej oryginał do płyt wyeliminuje to ewentualne podejrzenia wad od tej strony.



Odpowiedz Nowy temat