Wytłaczarka nierównomiernie wychodzi rękaw
Wytłaczanie

11 kwi 2008, 14:39 kk111222

mam w firmie 3 jednakowe wytłaczarki rzemieślnicze 2 pracuja idealnie a jedna podaje rekaw raz wolniej raz szybciej i nie wiem skad to sie moze brać bo juz duzo rzeczy było przy niej robione i nie wiadomo na czym polega bład. za jakakolwiek pomoc z gory wszystkim dziekuje.

Anonymous
18 kwi 2008, 16:46 *.24.165.44

być może roziązanie problemu jest proste.
oto kilka moich podpowiedzi:
- surowiec nie jest dobrze wymieszany;
- potencjometr sterujący wydajnością i/lub sterujący odciągiem jest uszkodzony;
- czujnik prędkości odciągu ślizga się po wałku i przekłamuje sygnał do silnika sterującego odciągiem (lub w/w część jest uszkodzona).
To tak na szybko, jeżeli coś jeszcze przyjdzie mi do głowy, dam znać;)
Pozdrawiam!
miikii83

Radociech

21 kwi 2008, 17:01 kk111222

dziekuje za odpowiedz. ale to nie jest jeszcze rozwiązanie mojego problemu. bo 2 z tych 3 maszyn ida z identycznego tworzywa i jest ok. a odciag jest na pewno dobry. moze slimak jest jakis wadliwy??

Anonymous
22 kwi 2008, 10:13 *.24.165.44

moze slimak jest jakis wadliwy??

przy wadliwym ślimaku maszyna podawałaby cały czas źle, albo cały czas dobrze, jednak wyżej piszesz, że jest raz dobrze, a raz źle, więc ślimak zostawiłbym w spokoju. Jeżeli odciąg jest 100% sprawny, to pozostaje tylko sterowanie silnikiem głównym (proponuje sprawdzić jeszcze raz potencjometr od wydajności - częsta usterka).
Inna przyczyna jaka przychodzi mi do głowy to niedokładne wymieszanie surowca (jeżeli maszyna pracuje na mieszaninie surowców), ale skoro tamte dwie podają dobrze, to chyba odpada...
pozdrawiam!

4 maj 2008, 12:56 jaro2915

Witam jednym z podstawowych problemow tego typu ze wytlaczarka ma zmienna wydajnosc w podawaniu tworzywa moze byc zmienna temperatura. Bardzo czesto zjawisko wskazniki pokazuja co innego niz jest naprawde. Proponuje skorzystac z dobrej klasy czujnika tamperatur sprawdzic wszystkie strefy grzejne za koleja. Same wskazniki taz maja czeste rozbierznosci, znam to na wlasnym przykladzie. jesli to jest ok to sam slimak tez moze nie byc idealny wystarczy ze na koszu zasypowym bedzie mial jakies tarcie i pod wplywem temperatury bedzie tracil cisnienie. i to nie jes tak ze wszystkie sa takie same wytlaczarki, rzemieslnicy nie dysponuja dobrym sprzetem do tak precyzyjnej pracy, jesli za azotowal slimaka wystarczajaco to po kilku tygodniach sie moze wytrzec ,pozdrawiam

7 maj 2008, 19:24 pawelkania

Witam.Zgadzam się ze stwierdzeniem, iż przyczyną mogą być błędne wskazania temperatury.Należaloby skalibrować układ pomiarowy aby to wyeliminować. Kolejną żeczą pozostaje sama wytłaczarka, a mianowicie dobrze byłoby wiedzieć jaki rodzaj napędu posiada wytłaczarka(silnik prądu stałego lub zmiennego) i co za tym idzie rodzaj sterowania. Niezmiernie pomocne powinny być wskazania poboru prądu silnika, wiedzielibyśmy coś o jego pracy.Oczywiście potenciometr zadający należy również wziąść pod uwagę. Pozostają jeszcze przekładnie i łożyska wytłaczarki.
Następnie pod uwagę weźmy odciąg - również napęd+sterowanie+wskazania z obciążenia, poślizg na gąsienicach(lub klockach), docisk.
Pozdrawiam.

19 maj 2008, 17:12 kk111222

dziękuje wszystkim za odpowiedzi. ślimak został pogłębiony i chodzi jak zła :D a najważniejsze ze równo:)



Odpowiedz Nowy temat