żele w regranulacie
Wytłaczanie

Alllidan123
23 mar 2018, 18:28 Alllidan123

Witam,

Posiadam nowy układ po regeneracji i przerobieniu , przy regranulacji (liniówki i strechu lub samego strechu)  występuję bardzo dużo żeli w nitkach, których nie mogę się pozbyć , najbardziej jest to widoczne przy zmianie sita (zlepy,oraz na gotowej folii). Układ posiada odgazownie lecz zostało zamknięte ponieważ wydostawało się tamtędy tworzywo przy dużym ciśnieniu ok 140 bar.

Ślimak fi 90 wydajność-ok180-200kg ,obroty 75-80 obr

Temperatury na cylindrze 170-180-180-190-200  łącznik+głowica 210

Z góry dziękuję za pomoc

Iebm
25 mar 2018, 14:13 Iebm

Alllidan123 #(on) napisał:

Witam,

Posiadam nowy układ po regeneracji i przerobieniu , przy regranulacji (liniówki i strechu lub samego strechu)  występuję bardzo dużo żeli w nitkach, których nie mogę się pozbyć , najbardziej jest to widoczne przy zmianie sita (zlepy,oraz na gotowej folii). Układ posiada odgazownie lecz zostało zamknięte ponieważ wydostawało się tamtędy tworzywo przy dużym ciśnieniu ok 140 bar.

Ślimak fi 90 wydajność-ok180-200kg ,obroty 75-80 obr

Temperatury na cylindrze 170-180-180-190-200  łącznik+głowica 210

Z góry dziękuję za pomoc


Może Pan otworzyć otwóe do odgazowania ?

Iebm
28 mar 2018, 16:22 Iebm

Alllidan123 #(on) napisał:

Witam,

Posiadam nowy układ po regeneracji i przerobieniu , przy regranulacji (liniówki i strechu lub samego strechu)  występuję bardzo dużo żeli w nitkach, których nie mogę się pozbyć , najbardziej jest to widoczne przy zmianie sita (zlepy,oraz na gotowej folii). Układ posiada odgazownie lecz zostało zamknięte ponieważ wydostawało się tamtędy tworzywo przy dużym ciśnieniu ok 140 bar.

Ślimak fi 90 wydajność-ok180-200kg ,obroty 75-80 obr

Temperatury na cylindrze 170-180-180-190-200  łącznik+głowica 210

Z góry dziękuję za pomoc


Jedna istotna uwaga : wypływ surowca w w strefie odgazowania jest albo skutkiem zbyt dużej dozy albo zbyt wczesnego zżelowania połaczonego ze zbyt duża ilością gazu , a nie ciśnieniem na głowicy . Wniosek wypływa stąd że układ plastyfikacyjny jest po remoncie więc przepływ wsteczny polimeru jest ( powinien być ) ograniczony . 

Radomir

SK_Trade
31 mar 2018, 12:03 SK_Trade

Witam,

 

Długi jest ten układ, jakie l/d? Może warto spróbować podnieść temperatury na cylindrze. U nas przy układzie 36 l/d mamy odpowiednio 210 215 220 230 210(strefa odgazowania) 230 230 zmieniacz 220 , ustnik + głowica 210 .


Pozdrawiam

Alllidan123
1 kwi 2018, 10:08 Alllidan123

Układ jest 37l/d ,temp mialem różne począwszy od wysokich po niskie ,nic to nie dało.Przerabiam tylko folie bezbarwną bez nadruku , osobno zagęszczarka ,wiec gazu nie powinno być.....

SK_Trade
1 kwi 2018, 19:10 SK_Trade

Alllidan123 #(on) napisał:

Układ jest 37l/d ,temp mialem różne począwszy od wysokich po niskie ,nic to nie dało.Przerabiam tylko folie bezbarwną bez nadruku , osobno zagęszczarka ,wiec gazu nie powinno być.....


Może warto jeszcze spróbować z niższymi obrotami. Stretch ma większy współczynnik płynięcia od zwykłego pe-ld. I jeszcze jedno pytanie aglomerator tradycyjny czy liniowy ? Może materiał którym zasypujecie lej jest wilgotny stąd efekt gazu i żelek.


Alllidan123
1 kwi 2018, 21:10 Alllidan123

Aglomerator zwykły, materiał nie jest wilgotny , nie jest zgazowany (jest tylko problem żeli ) ,nie ma problemu z ciągnieciem foli , folia jest mocna , niezgazowana ,tylko jak by kaszą (żelową) posypał .Też bardzo ciekawe jest że jak zmieszam strech z innym strechem , (zakupiony z różnych firm ) to są żele . Mam strech z  jednej firmy ktory puszczam sam i żeli nie ma, idzie super. Może jest problem rzeczywiście przy zbyt dużym pobieraniu materiału jak kolega pisał. Jeśli chodzi o obroty to pomaga ale trzeba zjechać na 45,50 obr , niestety skutkuje to zmniejszeniem drastycznie wydajności .

SK_Trade
2 kwi 2018, 21:29 SK_Trade

Spróbuj mocniej zagęścić materiał , dłużej przytrzymaj w aglomeratorze przed zlaniem wodą, powinno trochę pomóc. Jeszcze jedno, skoro problem występuje tylko przy zmieszanym materiale, to upatrywałbym problemu w przetopie i mieszaniu tworzywa w układzie uplastyczniającym . Pobaw się z temperaturami i obrotami, tyle ode mnie.


Pozdrawiam

SlawekGryf
3 kwi 2018, 10:40 SlawekGryf

Witam Panów po długim niebycie !:)


żelowanie na regranulacie czy też produkcie jakim jest folia stretch spowodowane jest tylko i wyłącznie nadmierną temperaturą w procesie przetwarzania.

Śmiało Kolego możesz obniżyć temperaturę od 10 aż do nawet 30st.C

Oczywiście te 30...to tak na spokojnie , niemniej jednak na LLDPE niczego złego maszynie zrobić nie powinieneś.


Pozdrawiam

Sławek

Iebm
3 kwi 2018, 12:52 Iebm

SlawekGryf #(on) napisał:

Witam Panów po długim niebycie !:)


żelowanie na regranulacie czy też produkcie jakim jest folia stretch spowodowane jest tylko i wyłącznie nadmierną temperaturą w procesie przetwarzania.

Śmiało Kolego możesz obniżyć temperaturę od 10 aż do nawet 30st.C

Oczywiście te 30...to tak na spokojnie , niemniej jednak na LLDPE niczego złego maszynie zrobić nie powinieneś.


Pozdrawiam

Sławek


Witaj Sławku !


Miło znów Cię widzieć na forum ! 


pozdrawiam serdecznie :)




Odpowiedz Nowy temat

Forum

Ramones

Własna firma produkcyjna 2021-06-06

Kacperczyk250

Opłacalność przewijania folii stretch 2021-05-09

Tipen1

Czyszczenie układu uplastyczniającego wtryskarki 2021-04-06

Yellow

Zatykanie systemów gorących kanałów. 2021-03-23

Cosmoplast

Wtrysk PA6 GF 30 2021-03-20