Ankieta o recyklingu odpadów

Ankieta o recyklingu odpadów… Konsumenci chcą działań w zakresie recyklingu odpadów z gospodarstw domowych.

Z opublikowanych 9 marca 2009 r. na targach branżowych Anuga badań przeprowadzonych wśród konsumentów wynika, że 86% z nich poddaje recyklingowi zużyte materiały szklane, zaś ponad 80% uważa, że odpadom pochodzącym z gospodarstw domowych nie poświęca się wystarczająco dużo uwagi. Ankietę przeprowadziła wśród 6200 konsumentów w 12 krajach europejskich Europejska Federacja Opakowań Szklanych (FEVE).

Ankietę przeprowadzono wśród 6200 konsumentów w 12 krajach europejskich (ponad 500 respondentów na kraj): w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, Austrii, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Polsce, Czechach, Grecji i Turcji. Wiek korespondentów wahał się od 18 do 54 lat.

Według wyników ankiety 57 proc. konsumentów zwraca uwagę podczas codziennych zakupów na to, czy materiał opakowania jest przyjazny środowisku naturalnemu. 85 proc. uważa, że materiał spełniający wymogi recyklingowe powinien być w 50 proc. poddawalny recyklingowi lub przetworzeniu, zaś 28 proc. jest zdania, że materiał taki powinien w 100 proc. poddawać się recyklingowi do pierwotnej postaci. 77 proc. konsumentów wskazało także, że media mogłyby zrobić więcej dla idei recyklingu.

Wpisz tytuł dla obrazu

Obecne wyniki badań stanowią źródło inspiracji dla nowej kampanii świadomościowej, przeprowadzonej przez europejską branżę opakowań szklanych, pod nazwą „Przyjaciele szkła” – zbiorowej inicjatywy na rzecz zwiększenia wskaźników recyklingu szkła w Europie.

- W 2007 r. nasza branża wyprodukowała 22 mln ton szkła. 62 proc. zostało poddanych recyklingowi. Szkło daje się ponownie przetwarzać w 100 proc.. W swoich działaniach dążymy do tego, aby ułatwić przetwarzanie pozostałych 38 proc. szkła wprowadzanych na rynek, ale nie poddawanych recyklingowi – powiedział Dominique Tombeur, prezes FEVE. - Obecne rozmowy dotyczą sposobu sprostania wyzwaniom związanym ze zrównoważonym rozwojem. Podniesienie poziomu recyklingu to jeden z najważniejszych obszarów. Zamierzamy uruchomić kampanię, w której konsument będzie bohaterem tego wyzwania, gdyż to on właśnie znajduje się w centrum ruchu, który sprawi, że będzie to możliwe.

Podane wyniki ankiety zostały ujawnione tylko częściowo – pełne wyniki ankiety zostaną podane w tym miesiącu, w tym w podziale na poszczególne kraje.

Czytaj więcej:
Badania 235
Recykling 1017