Centrum spotkań branży opakowaniowej na Targach Taropak

Centrum spotkań branży opakowaniowej…

Kilka tysięcy zwiedzających, setka wystawców, kilkadziesiąt nowości - tak wyglądały Targi Taropak 2022! Targowi goście mieli okazję wzięcia udziału w kilku wydarzeniach branżowych. Ponadto mogli zwiedzić odbywającą się równolegle ekspozycję Targów Polagra.

Tegoroczne Targi Taropak, odbywające się w dniach 26-28 września, na trzy dni stały się centrum spotkań biznesowych branży opakowań. Wystawcy pokazali w tym roku wiele urządzeń automatyzujących produkcję opakowań, prezentowali swoje nowe maszyny pakujące, nie zabrakło również materiałów opakowaniowych, etykiet czy wypełniaczy. Znaczącą część ekspozycji zajęły w tym roku rozwiązania ekologiczne, których nie pominął również Sąd Konkursowy przyznając Złote Medale Grupy MTP podczas Targów Taropak 2022.

Doceniona jakość

Pięć produktów nagrodzono podczas tegorocznej edycji konkursu o Złoty Medal Grupy MTP podczas Targów Taropak. Nagrody zostały wręczone 26 września podczas uroczystej gali przez Wiceprezes Zarządu Grupy MTP Panią Elżbietę Roeske oraz Przewodniczącego Sądu Konkursowego Złotego Medalu Pana prof. Andrzeja Korzeniowskiego.

- Na obecnej edycji TAROPAK 2022 większość zgłoszonych wniosków koncentrowała się na wyrobach "przyjaznych dla środowiska", charakteryzujących się wysoką jakością oraz nowatorskimi rozwiązaniami - zauważył prof. dr hab. Andrzej Korzeniowski, przewodniczący Sądu Konkursowego.

fotobueno-taropak-28-09-2022-1249

Ekologiczne rozwiązania

Wśród wyróżnionych firm znalazła się kolekcja papierów ekologicznych Gmund Bio Cycle, wykonanych z włókien roślinnych i całkowicie kompostowalnych, firmy Büttenpapierfabrik Gmund GmbH & Co. KG, dystrybuowana w na rynku polskim przez firmę ZiNG S.A. Nagrodzono również tekturowy plecak piknikowy "Naturalnie" firmy TFP Sp. z o.o., w całości przyjazny naturze - wykonany z tektury zadrukowanej farbami na bazie wody, w technologii cyfrowej. Za ekologiczną taśmę papierową TruePaper wyróżniono firmę ATS-Tanner Polska Sp. z o.o. TruePaper składa się z co najmniej 95% czystego papieru lub ponad 50% włókien z recyklingu, może być poddany recyklingowi oraz nadaje się do bezpośredniego kontaktu z żywnością. TruePaper zawiera na bazie wody środek wiążący, który można połączyć za pomocą technologii ultradźwiękowej i termozgrzewalnej. Za ten produkt firma ATS-Tanner Polska Sp. z o.o. otrzymała również Złoty Medal Wybór Konsumentów.

- To dla nas potwierdzenie właściwej drogi naszego rozwoju, a składają się na nią m.in. wyznaczane przez nas zrównoważone strategie i cele naszych klientów, zwłaszcza, że w coraz większym stopniu do czynienia mamy z ograniczaniem używanie opakowań plastikowych - uważa Thomas Weber, Content Manager w ATS Tanner, producent i dystrybutor TruePaper.

Sprawne pakowanie

Złote Medale otrzymały również firmy reprezentujące sektor maszynowy. Firma RADPAK Fabryka Maszyn Pakujących Sp. z o.o. została nagrodzona za maszynę pakującą w worki RM - 55 HAI. Nowością w maszynie RM-55 HAI jest wstępnie przygotowany worek z rękawa folii, a mechanizm do odcinania odpowiedniej długości rękawa przygotowuje worek do zgrzewania dołu. W maszynie został użyty nowy system zgrzewania impulsowego, który zapewnia wysoką wydajność i powtarzalną jakość zgrzanego połączenia.  Za innowacyjne podejście do projektowania i wdrażania rozwiązania wyjątkowego, indywidualnego, dedykowanego do wymagań i wytycznych zamawiającego wyróżniono także zrobotyzowane systemy paletyzacji zgłoszone przez Sieć Badawczą Łukasiewicz oraz Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP.

Imponujące ekspozycje

Podczas Targów Taropak 2022 statuetką Acanthus Aureus, za stoiska cechujące się najlepszymi rozwiązaniami architektonicznymi i graficznymi, które sprzyjały bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślały pozytywny wizerunek firmy, wyróżniono trzy firmy: Sieć Badawczą Łukasiewicz, Wald-Gold oraz VP Polska.

fotobueno-taropak-27-09-2022-1287

Design, który sprzedaje

Druga edycja konferencji Taropak Design przyciągnęła w tym roku wielu słuchaczy. Dwudniowa koncepcja wydarzenia pozwoliła na szerokie przedstawienie tematu ważności marketingu i sprzedaży w branży opakowań, a także pozwoliła na przeprowadzenie na żywo badań neuromarketinowych na uczestnikach wydarzenia, które pokazały jak bardzo nasz mózg reaguje na nietypowe rozwiązania opakowaniowe przyciągające wzrok konsumenta. Zaproszeni eksperci podpowiadali jak zwiększyć sprzedaż produktu poprzez odpowiedni design, jak wykorzystać nowe technologie do kreowania marek czy zdradzili jakie są złote zasady projektowania opakowań. Partnerami konferencji, którzy stworzyli na Targach Taropak specjalną Strefę Designu, były firmy: Burgopak Poland, Zing, ASM Research/Neurolab, Dragon Rouge oraz Smurfit Kappa - która przygotowała tegoroczną aranżację sceny konferencyjnej.

brak
 

Lider polskiego rynku spotkań, organizator targów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, konferencji i kongresów.

Polska