Drukuj

Innowacyjne kompozyty na targach JEC Europe

Innowacyjne kompozyty na targach JEC Europe
Na rozpoczynających się we wtorek w Paryżu targach JEC Europe 2013 wiele firm zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania w technologii kompozytowej.

Jedną z nich będzie SolVin, firma wchodząca w skład koncernu SolVay, która zaprezentuje linię innowacyjnych i elastycznych kompozytów winylowych o dobrych właściwościach mechanicznych. Na uwagę zasługują zwłaszcza dwa produkty. Pierwszy, FibroVin, opracowany we współpracy z firmą Firbroline z Lyonu, wykonany jest z długich impregnowanych włókien szklanych i charakteryzuje się odpornością na ogień, sztywnością i odpornością na uderzenia. Drugi, Autoflax, będący kombinacją włókien lnianych i takich materiałów, jak SolVin czy NanoVin, zapewnia lekkość, izolację termiczną oraz dźwiękoszczelność. Oba produkty potwierdzają wszechstronność polichlorku winylu, który dobrze się łączy z materiałami naturalnymi, jak len, konopie czy bazalt. Dzięki niewygórowanej cenie wspomniane wyroby mogą służyć w przemyśle samochodowym, morskim czy budowlanym.

Solvin



Z kolei firma NetComposites zaprezentuje szereg biokompozytów, które mogą być alternatywą dla tradycyjnych materiałów kompozytowych. NetComposites chce wykorzystać naturalne włókna, jak np. len, do zwiększenia sztywności materiałów i ograniczenia ich wagi. W ramach projektu Eco-LFT firma opracowała proces wytwarzania długich włókien termoplastycznych (LFT). Technologia zostanie wykorzystana między innymi w przemyśle samochodowym jako alternatywa dla wzmocnionych włóknem szklanym termoplastów w pasach przednich, klapach tylnych i modułach drzwiowych.

NetComposites zaprezentuje także wzmocnione lnem materiały preimpregnowane alkoholem polifurfurylowym, które są całkowicie pochodzenia naturalnego. Biotex flax opiera się na wyjątkowej technologii Twistless Technology, która zapewnia dobre właściwości przetwarzania. Uzyskany półstrukturalny materiał jest odporny na ogień i będzie mógł być używany w transporcie i budownictwie, gdzie potrzeba lekkich, bezpiecznych materiałów.