Drukuj

Nowa technologia zamykania opakowań firmy Ball Packaging

Nowa technologia zamykania opakowań firmy Ball Packaging
Koncern Ball Packaging Europe zaprezentował system wielokrotnego zamknięcia opakowania.

Linia do produkcji najnowszego wynalazku, Ball Resealable End (BRE) rozwiązuje problem zamknięcia puszki z napojem, po jej otwarciu, bez zmiany jej cylindrycznego kształtu. Nowa technologię jako pierwsi wprowadzają Coca-Cola oraz Hansen.

Ball Resealable End (BRE) to zamknięcie aluminiowej puszki z integrowanym, płaskim, mechanizmem otwarcia z tworzywa sztucznego. Takie rozwiązanie utrzymuje klasyczny, cylindryczny kształt puszki, co stanowi jego kluczową zaletę logistyczną: puszki z systemem BRE mogą być przechowywane i ustawiane gęsto obok siebie. Podobnie jak standardowe zamknięcie puszki, BRE tworzy całkowitą barierę nieprzepuszczalną dla światła i powietrza, dzięki czemu napój zachowuje jakość i świeżość oraz może być przechowywany przez dłuższy czas. Nie ma możliwości ingerencji w mechanizm zamykający, dzięki czemu konsument może sprawdzić, czy zamknięcie nie zostało naruszone przed pierwszym otwarciem. Aby otworzyć lub ponownie zamknąć puszkę, należy przesunąć kciukiem tworzywowy element zamykający.

Nowa technologia zamykania opakowań firmy Ball Packaging



Podobnie jak pozostałe puszki do napojów, opakowania typu BRE mogą być łatwo i w pełni poddane recyklingowi. Ponieważ ilość tworzywa użyta do produkcji mechanizmu zamykającego jest niewielka, nie zmienia ona możliwości powtórnego przetworzenia puszki.

Od samego początku prace nad opakowaniem typu BRE skupiły się na dwóch kluczowych elementach: z jednej strony klient powinien móc zamknąć i otworzyć puszkę z łatwością; z drugiej warunkiem koniecznym jest zapewnienie szczelności przy zamykaniu oraz stabilności ciśnienia puszki.

- Zamknięcie Ball Resealable End to rewolucja na rynku puszek do napojów, ponieważ po raz pierwszy udało się nam stworzyć rozwiązanie rynkowe, które nie zmienia klasycznego kształtu puszki, zachowując łatwość transportu oraz walory ekologiczne - wyjaśnia Rob Miles, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Ball Packaging Europe.

Nowa technologia zamykania opakowań firmy Ball Packaging