Drukuj

Nowe tworzywa Stamax dla branży motoryzacyjnej

SABIC Innovative Plastics oraz SABIC PP Automotive wprowadzają na światowy rynek nowoczesne tworzywa polipropylenowych LGF SABIC Stamax. Opracowanie i wypuszczenie tych produktów to odpowiedź na popyt generowany przez branżę motoryzacyjną na lekkie, wytrzymałe kompozyty wzmacniane długim włóknem szklanym (LGF).

Tworzywa SABIC Stamax są powszechnie używane przez europejskich producentów pojazdów. Zastępują one stal przy wytwarzaniu takich komponentów jak różnego typu moduły czołowe i drzwi. Ich zaletą jest mniejszy ciężar obniżający zużycie paliwa i poziom szkodliwych emisji, a także obniżone koszty. Dzieje się tak za sprawą zoptymalizowanej konstrukcji modułów i bardziej efektywnym procesom produkcyjnym.

- Oferta tworzyw SABIC Stamax cieszy się powodzeniem w Europie, a obecnie otrzymujemy coraz więcej próśb o ich udostępnienie od klientów z całego świata - tłumaczy Greg Adams, wiceprezes SABIC Innovative Plastics Automotive. - Planowane przez nas wprowadzenie tworzyw SABIC Stamax do oferty globalnej jest elementem strategii oferowania innowacyjnych materiałów i rozwiązań, które pomogą producentom pojazdów konstruować samochody bardziej przyjazne dla środowiska i to przy pełnej swobodzie projektowania.

Aby wspomóc globalną dystrybucję tworzyw SABIC Stamax, firma planuje w przyszłym roku zwiększyć ich produkcję w Ameryce Północnej, a od 2010 r. również w rejonie Azji i Pacyfiku.

Tworzywa SABIC Stamax ułatwiają modułowe konstruowanie elementów.

Polipropyleny (PP) LGF SABIC Stamax umożliwiają producentom pojazdów odejście od tradycyjnych, wieloelementowych drzwi stalowych, modułów przednich oraz korpusów deski rozdzielczej i zastosowanie rozwiązań modułowych. Tworzywa te zapewniają większą swobodę projektowania, możliwość scalania odrębnych elementów oraz kluczowe walory użytkowe. Chodzi tu głównie o wysoką sztywność, stabilność wymiarową, dobrą płynność oraz pożądane zachowanie przy zderzeniu.

Warto wiedzieć, że charakterystyka płynięcia tworzywa SABIC Stamax pozwala na konstruowanie cieńszych korpusów deski rozdzielczej w porównaniu z materiałami tradycyjnymi takimi jak modyfikowany kopolimer styrenowo-maleinowy (SMA) lub poliwęglan / akrylonitryl-butadien-styren (PC/ABS). Z kolei cieńsze elementy wyposażenia zapewniają producentom m.in. obniżenie kosztów i masy pojazdu.


Szeroka paleta poliolefin - polietylen, polipropylen - przenaczonych zarówno do formowania wtryskowego
Biznes Plus

SABIC Poland Sp. z o.o.

Szeroka paleta poliolefin - polietylen, polipropylen - przenaczonych zarówno do formowania wtryskowego jak również do wytłaczania, tworzywa konstrukcyjne