Nowy typ bezsmarownych nakrętek śrub napędowych

Nowy typ bezsmarownych nakrętek… Bezpieczna, szybka i cicha regulacja, to najważniejsze wymogi stawiane modułom śrub napędowych. Z tego względu, firma igus poszerzyła asortyment oferowanych przez siebie nakrętek dla gwintów trapezowych oraz wielozwojnych o materiał E7. Cechuje go płynna praca oraz niski poziom drgań przy niskich obciążeniach i wysokich prędkościach. Dopasowanie właściwego materiału oraz geometrii nowych nakrętek napędowych wraz z opatentowaną przez igus technologią nakrętek wielozwojnych dryspin, zapewnia dostęp do optymalnych dla aplikacji klienta napędów liniowych.

W codziennym życiu nakrętki z gwintem trapezowym i wielozwojowym są obecne wszędzie, zarówno w obiektywach kamery jak również w drzwiach pojazdów kolejowych. Stosowane są w aplikacjach, w których wymagana jest precyzyjna regulacja. Zwyczajowo, zespoły śrub napędowych składają się z dwóch elementów: śruby napędowej oraz nakrętki. Przy wysokich prędkościach, nakrętki wykonane ze standardowych tworzyw sztucznych lub ich metalowych odpowiedników często osiągają swoje granice wytrzymałości, co skutkuję wysokim poziom wibracji oraz hałasem. Z tego względu, firma igus, specjalista do tworzyw sztucznych odpornych na ścieranie, poszerzyła swój asortyment w zakresie nakrętek o materiał iglidur E7, stosowany w śrubach napędowych z gwintem trapezowym i wielozwojowym. Nakrętki zaprojektowane zostały z myślą o zastosowaniach w aplikacjach o dużych prędkościach obrotowych i niewielkich przestrzeniach montażowych. Z tego względu idealnie sprawdzają się w pełni zautomatyzowanych ekspresach do kawy, drukarkach 3D, a nawet w technologii laboratoryjnej.

Miękki materiał zapewnia cichą pracę przy wysokich prędkościach

Nowa nakrętka E7 wykonana jest z tworzywa sztucznego o większej miękkości i wydajności, który w swojej strukturze zawiera cząsteczki smaru stałe. Tym samym nie wymaga on dodatkowego smarowania za pomocą olejów lub smarów stałych. Innowacyjny materiał obniża poziom hałasu, jednocześnie tłumiąc poziom wibracji w urządzeniu przedłużając jego żywotność, co zostało udowodnione w laboratorium testowym igus. Test, przeprowadzony w laboratorium firmy igus, którego celem było porównanie poziomu zużycia materiału iglidur E7 oraz standardowego materiału od igus, stosowanego w nakrętkach, wykazał, że nakrętka wykonana z iglidur E7, poddana 135 obrotom na minutę oraz obciążeniu 100 Newtonów posiada odporność na zużycie 4-krotnie większą w przypadku śruby napędowej z gwintem wielozwojowym oraz 19-krotnie większą w przypadku śruby napędowej z gwintem trapezowym.

Opatentowana technologia dryspin gwarantem większej sprawności

Oprócz rozwoju nakrętek wykonanych z wysokowydajnych tworzyw sztucznych, firma igus wprowadziła również zoptymalizowaną i opatentowaną technologię ‘dryspin’, serię wielozwojnych śrub napędowych dopasowanych do nakrętek od igus. To, co czyni tę technologie wyjątkową to bardziej płaski kąt nachylenia, jego większa asymetria oraz zęby o zaokrąglonym kształcie. Zapewnia to większą sprawność gwintu oraz pracę o niskim poziomie tarcia. Przy pomocy podręcznego narzędzia internetowego "Ekspert w modułach śrub napędowych" od igus, użytkownik ma możliwość złożenia odpowiedniego dla siebie napędu liniowego z nakrętką oraz zamówienia dzięki zaledwie kilku kliknięciom. odpowiedniego napędu liniowego z uwzględnieniem nakrętki oraz natychmiastowego zamówienia.

Źródło: igus

Czytaj więcej:
brak
 

Producent prowadników kablowych, przewodów oraz łożysk ślizgowych wykonanych z tworzyw sztucznych

Polska