Drukuj

Rozmowa z Wojciechem Pawłowskim, prezesem Warta Glass Group

Rozmowa z Wojciechem Pawłowskim, prezesem Warta Glass Group
Prezentujemy rozmowę z Wojciechem Pawłowskim, twórcą i prezesem Warta Glass Group, jednej z największych grup kapitałowych nie tylko na polskim ale i środkowoeuropejskim rynku opakowań szklanych. Firma była jednym z uczestników niedawnych targów opakowaniowych Pakfood w Poznaniu.

Grupa Warta Glass jest liderem na polskim i nadbałtyckim rynku bezbarwnych opakowań szklanych. Jakie kluczowe wydarzenia w historii firmy, pozwoliły jej na osiągnięcie obecnej pozycji?

Wojciech Pawłowski: - Obecną pozycję lidera, Grupa uzyskała dzięki przyjętej w latach 90-tych strategii - budowy holdingu spółek koncentrujących się na produkcji opakowań z najlepszej jakości szkła.

Zrealizowane na przestrzeni lat projekty inwestycyjne pozwalają nam na zastosowanie najnowocześniejszych technologii oraz zapewnienie wysokich parametrów technicznych, dzięki którym produkujemy wyroby o dużym zróżnicowaniu kształtów i pojemności. Nowoczesne automaty szklarskie, aparatura kontrolno - pomiarowa, w pełni zautomatyzowany proces pakowania oraz transport wewnętrzny, podniosły efektywność działań, a także usprawniły obsługę naszych klientów. Wprowadzenie i stosowanie restrykcyjnych norm systemów jakości oznacza, iż zapewniamy pełen zakres niezbędnych badań wyrobów i kontroli na każdym etapie procesu. Nasze wyroby końcowe spełniają najwyższe światowe normy fizyko-chemiczne.

Co w największym stopniu wyróżnia koncern Warta Glass i sprawia, że jest on uznaną rynkową marką?
Grupę Warta Glass charakteryzuje nowoczesność, rzetelność i elastyczność.

Nasza silna i stabilna pozycja rynkowa została zbudowała w oparciu o wieloletnie doświadczenie w produkcji opakowań szklanych, profesjonalną kadrę, a także innowacyjne rozwiązania technologiczne. Przyświeca nam motto „exceptional outside for exceptional inside”, czyli wyjątkowe opakowanie dla wyjątkowej zawartości.

Oznacza to, że oferując na rynku produkty najwyższej jakości prowadzimy jednocześnie strategię, która oparta jest na indywidualnym podejściu do potrzeb i wymagań naszych klientów.

Jesteśmy przekonani, że prawdziwym sukcesem jest nie tylko budowanie relacji z partnerem biznesowym, ale także umiejętne podtrzymywanie i zarządzanie tymi relacjami. Poza tym stosujemy innowacyjne rozwiązania produkcyjne i wzornicze. Nasze wyroby cechują się wysoką transparentnością, odpowiednią grubością ścianek, a to wszystko pozwala naszym odbiorcom budować pozytywny i umacniać istniejący wizerunek w segmencie FMCG.

Oferowane przez Państwa produkty to opakowania do alkoholi wysokoprocentowych, słoje dla przetwórstwa spożywczego oraz opakowania do m.in. napojów, soków, oliwy, ketchupów. Który z tych trzech segmentów jest najtrudniejszy w obsłudze, a jednocześnie odgrywa dla firmy kluczowe znaczenie?
Każdy z wymienionych segmentów charakteryzuje się odrębną specyfiką i wymaga odmiennego sposobu podejścia i strategii. Tak więc nie możemy mówić o trudnościach w obsłudze. Skłoniłbym się raczej do stwierdzenia iż dzisiejszy rynek jest rynkiem bardzo wymagającym. Obecnie oczekiwania klienta są znacznie większe niż w minionych latach, i dotyczą między innymi kształtu, jakości, terminowości.