Studio DN wprowadza prototyping

Studio DN wprowadza prototyping Studio DN Design Group, jedna z wiodących i najstarszych firm zajmujących się wizualną tożsamością marki na polskim rynku, wdrożyła nowatorski sposób prototypowania opakowań. Pozwala on na poznanie opinii konsumentów o nowym opakowaniu jeszcze na etapie jego projektowania.

Studio DN jest pierwszą firmą w Polsce oferującą prototyping, dzięki któremu projekty wstępne mogą być przedstawiane w formie makiet do złudzenia przypominających oryginalne opakowanie. Ma to duże znaczenie z punktu widzenia badania projektów oraz sposobu prezentacji osobom decyzyjnym.

Opakowanie prototypowe powstaje w bardzo niskim nakładzie dla potrzeb badań marketingowych Klienta. Możliwe jest wyprodukowanie nawet 1 egzemplarza opakowania, bez względu na jego rodzaj – czy to będzie saszetka, etykieta na butelkę, karton, czy też kubek.

- Teraz można mieć nawet jedno opakowanie, a po jego udanym przetestowaniu pomnożyć je w tysiące – mówi Joanna Roszkowska, Prezes Zarządu Studio DN. – Dzięki łudzącemu podobieństwu testowanie prototypu jest bardzo wiarygodne i ułatwia podejmowanie właściwych decyzji.

Możliwe jest wykonanie makiet typu sleev (butelki, kubki), etykiet metalizowanych (platynki, druk na srebrze, złocie), toreb foliowych (druk rotograwiurowy, flexo), itp. Metoda ta jest połączeniem możliwości nowoczesnych biurowych urządzeń drukujących z wieloletnią wiedzą i praktyką z zakresu technik druku. Obecne możliwości prototypowania to druk na materiałach transparentnych, druk na specjalnych materiałach nakładowych (papiery), foliach metalizowanych, w efekcie Now Label Look. Symulacja druku obejmuje również zdobienia typu złoto i srebro offsetowe, hot stamping (srebro, złoto, kolorowe folie metalizowane).

Studio DN zastosowało prototyping m.in. przy wprowadzaniu nowych opakowań produktów Bakomy – seria „Twist”. Dzięki temu możliwe było przygotowanie reklam telewizyjnych jeszcze przed wyprodukowaniem opakowań, przyśpieszając produkcję spotu o 6 tygodni.

Wprowadzeniu prototypingu towarzyszy akcja mailingowa skierowana do klientów, którzy otrzymują dla porównania opakowanie oryginalne i prototypowe jednego z produktów.

# # #
Studio DN Design Group to firma projektowo-konsultingowa działająca na polskim rynku od 14 lat. Struktura studia opiera się na trzech działach oferujących kompleksową obsługę w zakresie wizualnej tożsamości marki: dział Orange Identity Division specjalizuje się projektowaniu Systemów Identyfikacji Wizualnej marek i firm; dział Red Packaging Division to kompleksowa oferta projektowania opakowań: od projektów graficznych po zawansowane projektowanie wzornicze oraz materiały wspomagające promocję produktu w punkcie sprzedaży; dział Blue Division specjalizuje się we wspomaganiu marki w mediach cyfrowych. Wszystkie działy Studia DN ściśle ze sobą współpracują zapewniając kompleksową obsługę marki, co ma istotne znaczenie przy zachowaniu spójności komunikacji marketingowej.

Czytaj więcej: