Jak zapobiec wciągom w kulce fi 26
Wtryskiwanie

26 wrz 2007, 9:18 malysz1

Witam.

Mam pytanie chce wtrysnąć kulkę o średnicy fi 26 z otworem fi 8 . I mam obawy co do wciągów bo w najgrubszym miejscu będzie aż 9mm tworzywa.

Czy da sie temu zapobiec jeśli tak to jakim sposobem ( czas wtrysku, czy może jest jakiś środek który temu przeciwdziała).

Z góry dzięki za odpowiedź.

27 wrz 2007, 17:14 tomst5

decydującym będzie odpowiednio długi czas (docisku) i duże ciśnienie docisku dla kompensacji skurczu, przewężka nie może być zbyt mała, nie bez znaczenia będzie też temp. formy i rodzaj materiału

Radzim

27 wrz 2007, 19:11 malysz1

Ja robie z ABS temp oscyluje w okolicach 280 st(ABS to NOWODUR) Co do wtryskarki to mam starego Arburga . A co do temp. formy to jaką powinna mieć temp. niską czy wysoką by zapobiec skurczowi.

30 wrz 2007, 12:39 KM_

Powinieneś mieć dość wysoką temperature formy. W książkach temperatura formy dla ABS wacha się w granicach 30-80 C, w twoim pzypadku myślę, że będzie to właśnie te 80C, a temperatura przetwórstwa do 250 C. Większa temperatura formy -mniejszy skurcz przetwórczy, ale za to dłuższy czas chłodzenia.

30 wrz 2007, 18:11 malysz1

Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi zwłaszcza za podpowedx odnośnie temp formy nigdy właśnie nie wiedziałem czy ma o zależność. Mam jeszcze pytanie odnosnie matrycy czy takie rozwiązanie uważanie za właściwe . Jest to połówka formy na 4 kulki fi 26 i nie wiem jak rozwiązać sprawe zweżki tzn nie chce mieć znaku bo wtrysku na kulce dlatego zastanawiam sie zeby plastik był wtryskiwany po całym obwodzie ( na rysumku czerwone pierscionki)- obnizenie 0,2mm.Kulki w takim rozwiazaniu niemiały by zadzioru tylki wypływke która mysle ze w bębnie z papierem ściernym usumę. Co o tym myslicie może macie jakieś inne pomysły jak rozw. wtrysk zeby na kulce nie było zadziorów. Szkoda ze niemozna na forum wstawic rysunków. Jak ktos jest chetny prześle rysunek formy. Pozdr i dzieki za pomoc



Odpowiedz Nowy temat