PC- jamy skurczowe
Wtryskiwanie

17 mar 2012, 18:30 Ar2r_w

Witam. Mam już tę formę o której kiedyś wspominałem i dzisiaj robiłem na niej testy. Wszystko byłoby ok gdyby... no właśnie, parę, paręnaście sekund po wyjęciu z formy w środku pojawia się pęcherzyk. Próbowałem różnych kombinacji ciśnień wtrysku z prędkościami, różne czasy i ciśnienia dobicia i nic, pęcherzyk jak był tak jest. Niżej wstawiam fotki formy i detalu. Kanały o przekroju półokrągłym fi6 obecnie zmienione na fi8, przewężka 2/2,5mm /sugeruję cały czas formierzowi powiększenie, żeby można było dłużej operować dobiciem/, długość kanału 30mm. Forma chłodzona na przedniej płycie ze względu na wciągi na środku /nie było jak się domyślacie wtedy pęcherzyka/. Detal nie musi być z PC, mam jeszcze jakąś pozostałość polistyrenu z jakiejś tam krótkiej przygody z tym tworzywem w dalekiej przeszłości, nie mam jednak doświadczenia w przetwarzaniu tego tworzywa.
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie
Wypraski
forma
Zdjęcia linkiem nie chcą mi się załadować bezpośrednio.
Pozdrawiam

17 mar 2012, 20:21 Iebm

Ze zdjęcia to nie wynika , ale jaka jest grubość wypraski w miejscu gdzie jest ten pecherzyk ?

17 mar 2012, 20:36 Ar2r_w

Pęcherzyk umiejscowił się w środku tego wewnętrznego stożka o śr u góry 24mm i wysokości 17mm.

Radegunda

17 mar 2012, 20:43 Ar2r_w

Zdjęcie trochę niewyrażne robione tel z bliska, ale można zauważyć defekt /stożek jest pełny
wypraska
Jest to lampka i mimo mini soczewek na górze jest widoczny po podświetleniu

17 mar 2012, 21:40 Iebm

Zwiększanie przeweżki moze dac pozytywny efekt , ale może spróbuj schłodzić tworzywo - mam na myśli temp. masy przed wtryskiem

17 mar 2012, 22:18 Ar2r_w

Przy dyszy mam 250st, jeszcze trochę spróbuję ująć, ale tworzywo już chyba gęstnieje bo ciągnie czasami nitkę, a co myślisz o zastąpieniu PC PS. Jak wygląda jego przetwarzanie, suszenie?

18 mar 2012, 1:03 Siemalysy

Witam

Napisz coś więcej o procesie. Na pierwszy rzut oka i pierwsze podpowiedzi:

- temp. formy musi być stosunkowo wysoka dla PC, wnioskuje z Twojego posta, że podłączasz bezpośrednio z rotametru;
- temp. na dyszy za niska, 250 st.C powinieneś ustawić na strefie zasypu i czym bliżej dyszy zwiększać, tak żeby na dyszy była jak najwyższa;
- nitkę po podwyższeniu temp. będziesz miał nadal, spróbuj pokombinować z obrotami ślimaka i przeciwciśnieniem. Ewentualnie dekompresja, ale za duża spowoduje też pęcherze;
- PC musi być dobrze wysuszone, PS nie wymaga suszenia;
- Co do wtryskiwania PS spróbować zawsze możesz,

Pozdro

18 mar 2012, 1:05 Siemalysy

Zapomniałem. Może wystarczy poprawić odpowietrzenie gniazda na którym pokazuje się pęcherz.

18 mar 2012, 18:58 Ar2r_w

To jest pęcherz spowodowany skurczem tworzywa w kierunku ścianki detalu (próżnia), obroty i przeciwciśnienie ustawione tak, żeby uzyskać tworzywo bez przebarwień, stopniowanie temp 200/235/250, wtrysk raczej wolny, ciśnienie wtr. próbowałem od 60 do 100 barów, dobicie ok 20 barów mniej, brak dekompresji, forma: płyta ruchoma bez kanałów /nagrzewa się samoistnie podczas pracy/, płyta stała chłodzone matryce (wiem, że to wbrew zaleceniom, ale chodziło o zatrzymanie wciągu na środku). Co do temperatur to nigdy nie udało mi się uzyskać wyprasek bez przebarwień pow. 270st. (chociaż zalecana temp przetwarzania dla PC to chyba jak pamiętam coś koło 300st)

18 mar 2012, 19:02 Ar2r_w

A nitka to trochę złe określenie jakiego użyłem bo jest czasem dość gruba i wygląda na to, że wyciąga materiał z plastyfikatora.



Odpowiedz Nowy temat