Pęcherze powietrza - elastomer
Wtryskiwanie

21 lut 2014, 9:48 Dividi

Witam
Po wtryśnięciu wypraski grubościennej (max 30mm)z elastomeru "softpreme 502 200 a40" po wyciągnięciu z formy po chwili na powierzchni pojawiają się pęcherzyki powietrza. Tworzywo jest suche. Jak pozbyć się tej wady.
Pozdrawiam

21 lut 2014, 11:55 Iebm

Sa to pęcherze gazu . jeżeli nie jest to para wodna , to temperatura przetwórstwa jest za wysoka , studzenie detalu jest za mało intensywne i pojawia się gaz w postaci pęcherzy . Detal jest grubościenny wiec sprawa nie jest prosta . Jedną z metod jest dodanie wypełniacza w celu obniżenie temperatury przetwórstwa .

21 lut 2014, 11:57 Iebm

Spróbuj wrzucać detale bezpośrednio po opuszczeniu formy do zimnej wody . Nie zahamuje to wydzielania gazu , ale tak gwałtowne schłodzenie powierzchni może ją na tyle utwardzić że pęcherze nie pojawią się na powierzchni ( może :)

Radogost

21 lut 2014, 14:29 Dividi

Wrzucamy do wody, pęcherzy jest trochę mniej, ale są.
Spróbujemy obniżyć temperaturę wody a jak to nic nie pomoże to może jakiś wypełniacz.
Dziękuje za każdą pomoc.

21 lut 2014, 15:54 Ramones

Szukalem danych tech.tego elastomeru ale nie ma ich w necie.Na jakiej bazie jest ten barwnik ?

22 lut 2014, 20:56 Gerbito

Wchodzi w gre zmiana tworzywa?

23 lut 2014, 0:04 Ramones

Gerbito napisał:
Wchodzi w gre zmiana tworzywa?

Looknij na fote a cholera wie co to za detal :D :D :D :D Sztuczne cycki ?
Pecherzy jak cholera ,barwnik przebija na lewo i prawo --cholera wie co to jest !! :D :D :D
:D

23 lut 2014, 22:06 Gerbito

Nie wiem jaka jest skala foty ale to też mogą być SZTUCZNE JAJCA :P Tak czy owak tam się coś gotuje, według mnie złe przetwórstwo albo zmienić tworzywo bo może te akurat nie nadaje się do grubo ściennego

24 lut 2014, 8:32 Dividi

Dzięki za zainteresowanie. Jest to kość (gryzak) dla psa. Ach ta ukierunkowana wyobraźnia :). Odnośnie tworzywa sprawdzę czy jest przystosowane do grubościenności.

24 lut 2014, 10:42 Ramones

Jak bys mogl dac linka na dane tech. tego elastomeru. ;)



Odpowiedz Nowy temat