Powietrze przy punkcie wtrysku
Wtryskiwanie

Daniello1991
5 lut 2021, 14:12 Daniello1991

Dzień dobry wszystkim forumowiczom.

Mam problem w fazie wdrożenia nowego produktu, jest to coś z czym się nigdy wcześniej nie spotkałem i trochę głupieje jeśli chodzi o kierunek poszukiwań przyczyny. Mianowicie pojawiają mi się bąble powietrza przy punkcie wtrysku. Detal to korek, forma 8 krotna, maszyna arburg, nowa sztuka. Pierwsze co mi przychodzi do głowy do sprawdzenia to dekompresja oraz połączenie dyszy wtryskowej z tuleją wlewową, ale ciekaw jestem opinii i liczę na jakieś inne pomysły. Materiał wtryskiwany to pp, w razie jakiś pytań będę rozwijał wątek. 

Adamsetter
5 lut 2021, 17:49 Adamsetter

Daniello1991 #(on) napisał:

Dzień dobry wszystkim forumowiczom.

Mam problem w fazie wdrożenia nowego produktu, jest to coś z czym się nigdy wcześniej nie spotkałem i trochę głupieje jeśli chodzi o kierunek poszukiwań przyczyny. Mianowicie pojawiają mi się bąble powietrza przy punkcie wtrysku. Detal to korek, forma 8 krotna, maszyna arburg, nowa sztuka. Pierwsze co mi przychodzi do głowy do sprawdzenia to dekompresja oraz połączenie dyszy wtryskowej z tuleją wlewową, ale ciekaw jestem opinii i liczę na jakieś inne pomysły. Materiał wtryskiwany to pp, w razie jakiś pytań będę rozwijał wątek. 



Witaj, 

Przyczyn moze byc wiele

Zbyt duze obroty slimaka

Zbyt niskie przeciwcisnienie 

Za duza dekompresja po dozowaniu

Zbyt szybki wtrysk

Czy poduszka masy jest stabilna?

Czy temperatury cylindra są w zakresie producenta  materialu?

To tylko kilka przyczyn ktore moga to powodować.




Iebm
8 lut 2021, 22:02 Iebm

Adamsetter #(on) napisał:
Daniello1991 #(on) napisał:

Dzień dobry wszystkim forumowiczom.

Mam problem w fazie wdrożenia nowego produktu, jest to coś z czym się nigdy wcześniej nie spotkałem i trochę głupieje jeśli chodzi o kierunek poszukiwań przyczyny. Mianowicie pojawiają mi się bąble powietrza przy punkcie wtrysku. Detal to korek, forma 8 krotna, maszyna arburg, nowa sztuka. Pierwsze co mi przychodzi do głowy do sprawdzenia to dekompresja oraz połączenie dyszy wtryskowej z tuleją wlewową, ale ciekaw jestem opinii i liczę na jakieś inne pomysły. Materiał wtryskiwany to pp, w razie jakiś pytań będę rozwijał wątek. 



Witaj, 

Przyczyn moze byc wiele

Zbyt duze obroty slimaka

Zbyt niskie przeciwcisnienie 

Za duza dekompresja po dozowaniu

Zbyt szybki wtrysk

Czy poduszka masy jest stabilna?

Czy temperatury cylindra są w zakresie producenta  materialu?

To tylko kilka przyczyn ktore moga to powodować.





albo to pęcherze gazu , zazwyczaj z powodu zbyt wysokiej temp stopu , możliwe równiez są przyczyny wymienione przez Adamsettera , lub jamy pęcherzowe 

Radomił

Daniello1991
9 lut 2021, 10:44 Daniello1991

Obroty ślimaka ustawiałem niskie

Przeciwciśnienie zwiększałem 

Dekompresję również sprawdzałem i zmniejszałem 

Wolnego wtrysku również probowalem

Poduszka stabilna

Temperatury są w zakresie producenta, aczkolwiek mogę z nimi zjechać w dół i dzisiaj tego spróbuję 

Yellow
9 lut 2021, 11:24 Yellow

Daniello1991 #(on) napisał:

Obroty ślimaka ustawiałem niskie

Przeciwciśnienie zwiększałem 

Dekompresję również sprawdzałem i zmniejszałem 

Wolnego wtrysku również probowalem

Poduszka stabilna

Temperatury są w zakresie producenta, aczkolwiek mogę z nimi zjechać w dół i dzisiaj tego spróbuję 


Cześć,


a tworzywo nie wypływa ci z kanału przy otwarciu formy? 

Sprawdź czy robiąc przetrysk tworzywa z samego agregatu nie masz bąbli powietrza co wyeliminuje połączenie dyszy wtryskarki z formą wtryskową. 


Pozdrawiam 

Yellow®



Odpowiedz Nowy temat

Forum

Ramones

Własna firma produkcyjna 2021-06-06

Kacperczyk250

Opłacalność przewijania folii stretch 2021-05-09

Tipen1

Czyszczenie układu uplastyczniającego wtryskarki 2021-04-06

Yellow

Zatykanie systemów gorących kanałów. 2021-03-23

Cosmoplast

Wtrysk PA6 GF 30 2021-03-20