Problem z rozformowywaniem, ogromny huk podczas otwierania
Wtryskiwanie

14 mar 2011, 14:18 Lukmp3

Witam drogich forumowiczów plastechu:) Moje pytanie dotyczy problemu związanego z formą na lodówki przenośne. W momencie otwarcia formy wewnątrz jej wytwarza się prawdopodobnie taka próżnia że maszyna nie może jednostajnym ruchem otworzyć formy. Forma się klinuje na początku drogi otwarcia w taki sposób że maszyna chce ją wyrwać z łap mocujących. Dzieje się tak tylko wtedy gdy wtryśnięty jest detal. Na "sucho" tego zjawiska nie ma. Po stronie stałej jak i ruchomej są takie wyrzutniki powietrzne które pozwalają się odkleić detalowi ( oczywiście działają). Co robić w takiej sytuacji????

14 mar 2011, 14:23 Lukmp3

aha i chciałbym dodać że detal wygląda mniej więcej jak głęboka doniczka.

Radosława

14 mar 2011, 20:29 Patricio

Witam! Najważniejsze pytanie- czy w wyprasce, którą produkujesz ważny jest wymiar- bo wszystko co opisałeś, świadczy o tym, że ten detal jest przebity( tzn. za dużo tworzywa weszło do formy)... Spróbuj skrócić czas chłodzenia, ustawić mniej docisku- większość wypraski wypełnij wtryskiem, a nie dociskiem.... i nie wiem jaką masz maszynę, ale jeśli masz możliwość ustawienia większej siły otwarcia, to też powinno pomóc.... oczywiście, można by też to regulować temperaturą formy, przeciwciśnieniem dozowania, ale tu ważna jest grubość wypraski, wymiary; układ chłodzenia formy, itd... nie napisałeś żadnych konkretów o maszynie, formie, wyprasce( ważnych danych), więc piszę też tylko ogólnie:)

15 mar 2011, 14:39 Spl_lodz

Patricio napisał:
Witam! Najważniejsze pytanie- czy w wyprasce, którą produkujesz ważny jest wymiar- bo wszystko co opisałeś, świadczy o tym, że ten detal jest przebity( tzn. za dużo tworzywa weszło do formy)... Spróbuj skrócić czas chłodzenia, ustawić mniej docisku- większość wypraski wypełnij wtryskiem, a nie dociskiem.... i nie wiem jaką masz maszynę, ale jeśli masz możliwość ustawienia większej siły otwarcia, to też powinno pomóc.... oczywiście, można by też to regulować temperaturą formy, przeciwciśnieniem dozowania, ale tu ważna jest grubość wypraski, wymiary; układ chłodzenia formy, itd... nie napisałeś żadnych konkretów o maszynie, formie, wyprasce( ważnych danych), więc piszę też tylko ogólnie:)


Tak jak napisane powyżej. Sprawdź i napisz nam dokładnej.

15 mar 2011, 20:33 Lukmp3

wypraska jest niedolana, więc nie sądze by była przebita, maszyna na której pracuje to Sandretto 820 T ( układ zamykania kolanowy) Może ma na to wpływ użyty surowiec o niskim współczynniku płynięcia?? Nie rozumię dlaczego mam zwiększyć siłę otwarcia?

16 mar 2011, 15:25 Patricio

Większa siła otwierania ( nie większa prędkość otwierania) pozwala "wyrwać" wypraskę z gniazda- nie wiem czy na Sandretto jest taka możliwość... Ale poza tym, nie napisałeś żadnych ważnych danych: z jakiego tworzywa jest ta wypraska, jaka jest grubość ścianek wypraski, jak wygląda chłodzenie formy, itp... Jak dasz rade to przedstaw jak wyglądają ustawienia procesu- prędkości wtrysku i dozowania, przeciwciśnienie, czas chłodzenia, temperatury cylindra, itd ( mogą być nawet screenshot'y)... Im więcej danych, tym lepiej możemy Ci pomóc... Nie ma żadnych ogólnych zasad- do każdej wypraski trzeba podejść indywidualnie.... "TEORIA jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa... PRAKTYKA jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... PRZETWÓRSTWO TWORZYW SZTUCZNYCH łączy TEORIĘ z PRAKTYKĄ- nic nie działa i nikt nie wie dlaczego" ;)

14 maj 2011, 21:16 Grzegorz19788

Myśle że tworzywo może mieć wpływ,spróbuj zastosować o wiekszej płynności lub zwiększ temp na ekstruderze,to też powinno zwiększyć płyność.Zwiększ prędkość wtrysku na 95% z Ciśnieniem 70bar do 5%pktu przełaczania.CZy forma ma suwadła tzn wstawki które się rozsuwają podczas otwieranie formy?

30 lis 2011, 9:22 Lusilla

z takimi objawami spotkałam się przy zimnokanałowym wtrysku nawet w niedolanej wyprasce przy zle dobranych parametrach końcówka była tak bardzo nabita ze przy zerwaniu formę z łap chce wyrwać

5 gru 2011, 21:58 Iebm

Z opisu zjawiska można wyciągnąc wniosek , że może to być uszkodzony układ kolanowy ( pęknięty sworzeń ?). Skoro "huk" słychać podczas otwierania formy , a detal przupomina dnoniczkę , to odpowietrzenie strony matrycowej następuje natychmiast po przełamaniu układu kolanowego . Chyba że odpowietrzenie nie jest dość skuteczne.....

5 gru 2011, 22:20 Iebm

Jeszcze jedno - jeżeli masz różne prędkości otwierania , to spróbuj wpierw otworzyć zamek bez rozdzielenia płaszczyzny podziału ( tak na 0,5 sek ) i potem normalnie otworzyć . Może to da czas na odpowietrzenie strony matrycowej ? Zakładam , że wewnętrzna częsć "doniczki" formowana jest na stemplu ? ( części ruchomej



Odpowiedz Nowy temat