Problem z wypraską z polipropylenu
Wtryskiwanie

3 sty 2006, 10:38 marsalis78

Witam serdecznie
Mam problem z wypreżeniem wypraski z polipropylenu. Dokładniej wypraska posiada pręt stalowy w środku i ciągle tworzy się zapad. Używam spieniacza, ale przy zbyt dużej ilości na wierzchu elementu tworzy się "skórka pomarańczy". Dowiedziałem się ze to uboczne działanie spieniacza. Proszę o pomoc jak można poradzić sobie z zapadami. Wypraska waży około 90 gram w tym pręt to polowa wagi.

3 sty 2006, 11:39 sawwek

Prześlij mi rysunek tej wypraski na adres zdj@wp.pl znam pewną sztuczkę u mnie przyniosi efekty rewelacyjne przy większych przekrojach.

Radomił

11 kwi 2006, 20:35 rrsysco

A może spróbuj bez spieniacza, to mały wyrób, więc powinien wyjść pełny,spróbuj pobawić się ciśnieniem i czasem odjazdu ustnika od formy za wcześnie odjeżdżasz i wypycha z formy tworzywo. Powodzenia GG4899943

7 maj 2006, 10:34 Maxtor

Dłuższy czas trzymania i chłodzenia!

7 paź 2006, 10:49 domi

Cześć. Koledzy radzą zwiększyć ciśnienia docisku chcąc tym samym bardziej wyprasować detal. A może wypraska jest już przepakowana i wokół prętu tworzywo jest za mocno ubite i przez to detal deformuje się przy uwalnianiu. Wówczas powstaje zapad który można zinterpretować jako wciąg. Dłuższy czas chłodzenia też niekoniecznie może pomóc ponieważ w skutek schłodzenia detal mocno obkurczy się wokół prętu i powstanie takie samo zjawisko jak wyżej opisywałem. Jeżeli jest to polipropylen to podejrzewam że forma jest chłodzona, spróbuj podgrzać formę ( ja niektóre detale z polipropylenu wtryskuje w formę o temperaturze nawet 70 stopni). Niewiem jak dokładnie wygląda detal, ale jeżeli przewężka jest blisko prętu to jest bardzo prawdopodobne że detal jest przepakowany. Spróduj ustawić szybki wtrysk aby łatwo wypełnić formę ( i nie ubić detalu) podnieś punkt przełączania na docisk, i zastosuj niewielkie ciśnienie docisku.
pozdrowienia.



Odpowiedz Nowy temat