Przywieranie tworzywa do powierzchni rdzenia.
Wtryskiwanie

11 gru 2010, 22:28 Grzegorz19788

Hej.Co może być przyczyną przyklejania się tworzywa do rdzenia formy wtryskowej?Tworzywo copolyester.Forma nie jest porysowana.Temp na cylindrze 275 260 250 240st.Forma 275st manifold dysze 265st.Chłodzenie glikol 11st.

19 sty 2011, 11:24 Raben81

a macie suszarke?ogolnie .moga byc za wysokie temperatury.

24 sty 2011, 21:41 1175

Poliester kopolimer jest tworzywem dość trudnym w przetwórstwie. Wymaga bardzo dobrego suszenia. Dobrze wypolerowana forma może wręcz pogorszyć odformowanie (element bedzie się kleił). Bardzo dobrze spisuja się specjalne dodatki "Troibatch" likwidujace ten problem, oferowane przez VGT Polska z Krakowa.

Radsuł

10 lut 2011, 10:12 Kiszuriwalilibori

Ja dorzucę jeszcze, że być może problem związany jest nie tyle z klejeniem co z obkurczaniem elementu na rdzeniu w związku z niewłaściwie założonym skurczem przetwórczym a wtenczas -zakładając, że nie ma opcji modyfikacji formy - należy zastosować ogólnie znane sposoby zmniejszania skurczu pierwotnego.

Co się tyczy powierzchni: jednak do gładkiej powierzchni lepi się mniej niż do chropowatej.

Zakłądam, że manewry z temperaturą formy na wszystkie sposoby są juz wypróbowane?

11 lut 2011, 21:57 Mariqnesq

Sądzę, że większa temperatura formy rozwiązałaby problem, a jeżeli nie to pomyślimy nad innymi rozwiązaniami;)

24 lut 2011, 10:38 Grzegorz19788

Niestety wysoka temperatura chłodziwa zwieksza przywieranie tworzywa do rdzenia,pozostaje jedynie wydłuzenie czasu cyklu...Tworzywo jest suszone 160stopni suszarka piowan 600kg.poj.Prawdopodobnie rdzeń sie nagrzewa podczas wtrysku ,punkt wtrysku w jednym miejscu od czoła rdzenia,produkt wysokosci 9cm.Jak na razie pomaga dłuzszy czas cyklu.

28 cze 2011, 23:36 Icetech

Na rozformowywanie polecam powłoki PVD np.Balinit Crovega + czyszczenie CO2

8 wrz 2011, 17:17 Kohelet

A może docisk zbyt duży?



Odpowiedz Nowy temat