Przywieranie wypraski do matrycy.
Wtryskiwanie

19 lis 2015, 12:54 Polo123

Witam,
czy spotkaliście się może z czymś takim? Podczas otwierania formy wypraska (duża obrecz średnicy około 40 cm) zsuwa się w pewnym miejscu na stemplu ścinając klipy, które mają ją właśnie trzymać. Materiał to ABS Firmy Elix do metalizacji. Temp formy sprawdzana była w zakresie 40 -80 stopni. Po przeczyszczeniu lustra szmatką ze środkiem antyadhezyjnym i wytarciu go do sucha problem znika na jakieś 60 wtrysków. Inne tworzywo nie było sprawdzane, ale też nie można zastosować ze względu na klienta. Czy lusto do częsci metalizowanych powinno być w zszcególny sposób polerowane?

pozdrawiam

21 lis 2015, 9:58 Yellow

Cześć,
sprawdź czy na formie nie ma uszkodzenia bądź zagniecenia które powoduje że detal ci zostaje (mikro ryski na detalach). Po zatrzymaniu maszyny sprawdź temperaturę formy czy przypadkiem nie jest znacznie przekroczona względem ustawionych temperatur. Sprawdź czy tak czasem to nie jest problem z maszyną i układem zamykania formy.

Pozdrawiam
Yellow

21 lis 2015, 20:40 Polo123

Chłodzenie formy, praca na innej maszynie były sprawdzane. Generalnie poroblem ustał. Co jakiś czas (około raz na 8 godz) powstają zabielenia na klipach, ale wystarczy przetrzeć matrycę i da się produkować, jednak tak naprawdę nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Radogost

22 lis 2015, 17:11 Yellow

A może odpowietrzenia na formie są do poprawy. Sprawdź na mniejszej sile zwarcia.

Pozdrawiam
Yellow

28 lis 2015, 16:17 Polo123

Odpowietrzenia są raczej ok. Ostatnio pracowaliśmy na kopiach tych form i problem jest ten sam. Wygląda na to że taka już jest ich konstrukcja i poprostu nie można ich zbytnio przeładowywać.

16 wrz 2016, 1:18 Booloo

Polo123 #(on) napisał:
Witam,
czy spotkaliście się może z czymś takim? Podczas otwierania formy wypraska (duża obrecz średnicy około 40 cm) zsuwa się w pewnym miejscu na stemplu ścinając klipy, które mają ją właśnie trzymać. Materiał to ABS Firmy Elix do metalizacji. Temp formy sprawdzana była w zakresie 40 -80 stopni. Po przeczyszczeniu lustra szmatką ze środkiem antyadhezyjnym i wytarciu go do sucha problem znika na jakieś 60 wtrysków. Inne tworzywo nie było sprawdzane, ale też nie można zastosować ze względu na klienta. Czy lusto do częsci metalizowanych powinno być w zszcególny sposób polerowane?

pozdrawiam

Serwus

Tak są  pasty polerskie diamentowe o różnej  gradacji  odpowiadajacej papierą sciernym. Dzięki  takim pastą można  w szybki sposób zapolerować rysy czy nagary z tak zwanego lustra.  Taka powierzchnia wyprowadzona  na lustro powoduje duża  przyczepność -klei.

Przepoleruj 4 pastą  temp. formy ruchoma  o 20 stopni mniej od stalej.

Może jakieś  zabieraki czy matowanie elementów  na stronie ruchomej wykonaj będą  trzymać  w trakcie  otwierania.

Pozdrawiam 



Odpowiedz Nowy temat