Skurcz detali
Wtryskiwanie

27 lut 2011, 19:15 Anka140

Witam Wszystkich!
Od niedawna zajmuję sie tworzywami.Sporo szukałem w necie i wreszcie trafiłem tutaj.
Mam problem z uzyskaniem właściwych wymiarów tulejek.Wypraski są za duże względem żądanego wymiaru.
Odchyłka jest na poziomie 0,25 mm.Wykonywane są z PP średnica zewn.22 wewn.18.
Jak spowodować wiekszy skurcz detali.Wiem że temperaturą formy można regulować aby uzyskać większy skurcz oraz dociskiem.Ale jak ustalić wielkość docisku aby nie zepsuć detalu a uzyskać większy skurcz?
Czy sa jeszcze jakieś inne sposoby zwiększenia skurczu?
Proszę o pomoc.

3 mar 2011, 8:53 Patricio

Na skurcz wypraski ma wpływ temperatura formy( im niższa, tym skurcz jest większy), czas chłodzenia i docisk... Na początek polecałbym zejść z temperaturą formy... Jeśli możesz to napisz, który wymiar jest niewłaściwy- czy chodzi o wysokość, wymiar wewnętrzny, czy każdy wymiar nie pasuje... Ale przede wszystkim próbuj obniżać temperaturę formy

Radzim

3 mar 2011, 8:56 Patricio

Poza tym- nie opisałaś/łeś jaka to maszyna i wielkość formy.... jeśli dalej jest problem to pisz- coś zaradzimy:)

4 mar 2011, 15:08 Anka140

Wtryskarka K-M 160 ton.Forma 8 gniazdowa.Problem mam z wymiarem poprzecznym(średnica zewn. i wewn.)Bardziej mi zależy na uzyskaniu mniejszego wymiaru zewnętrznego. Do jakiego poziomu obniżyć temperaturę formy?

4 mar 2011, 18:03 Patricio

Najprościej było by zejść do jak najniższej temperatury formy a później systematycznie ją zwiększać... Napisz jeszcze czy masz tam suwaki, jak wygląda chłodzenie formy, czy np. jest chłodzenie pinów formujących, suwaków (jeśli są)....



Odpowiedz Nowy temat

Forum

Hornblower

Bezwładność układu hydraulicznego 2018-01-19

Stertor

Avermann mk 2500 brak reakcji maszyny na przyciski 2018-01-17

Fallenq

Gorące formy (smarowanie?) 2018-01-14

Mithsuri

Rzeczywisty czas przebywania surowca w agregacie 2018-01-13

Iebm

wytlaczanie profili WPC 2018-01-10