Sposób na mix
Recykling

10 kwi 2013, 16:45 Bbagins

Witajcie. Temat z pozoru błahy a jednak zaciskający się coraz grubszą pętlą na mojej szyi. Tzw. mix tworzyw - przez który rozumiem drobne i trudne do jednoznacznego sklasyfikowania odpady - belowałem i sprzedawałem. Ostatnio rynek na te moje belki strasznie chudnie i zastanawiam się czy jest jakieś wyjście z tego impasu? Może w ogóle źle podchodzę do tematu?

10 kwi 2013, 19:26 Ramones

Bbagins napisał:
Witajcie. Temat z pozoru błahy a jednak zaciskający się coraz grubszą pętlą na mojej szyi. Tzw. mix tworzyw - przez który rozumiem drobne i trudne do jednoznacznego sklasyfikowania odpady - belowałem i sprzedawałem. Ostatnio rynek na te moje belki strasznie chudnie i zastanawiam się czy jest jakieś wyjście z tego impasu? Może w ogóle źle podchodzę do tematu?

Nie ma trudnego do sklasfikowania tworzywa --jest tylko brak znajomosci z Twojej strony tematu ;]
Wcale sie nie dziwie ze petla zaciska Ci sie na szyi i tracisz klientow i masz zwroty tak jest i bedzie jesli nie podejmiesz krokow aby sie uczyc i przyswajac wiedze a nie patrzysz na to przez pryzmat kasy za dlugo czytam Twoje posty !! ;]

11 kwi 2013, 10:34 Bbagins

Oj Ramones nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi. Spokojnie. Słuchaj sprawa jest taka: odbieram pewne ilości odpadów, dziele je na frakcje zgodnie z zamówieniem a reszta, która nie pasuje do zamówienia lub jest trudna do masowego sklasyfikowania odbierana odbierana była jako mix tworzyw. Naprawdę nie spotkałeś się z taką nazwą? Działała to od lat. Teraz widzę że proceder się kończy.. i oto pytam w poście.

Chcesz mi powiedzieć że każdy pięciocentymetrowy kawałek tworzywa który mi tonie w wannie ludzie mają godzinami z zapalniczkami wąchać a potem jeszcze sklasyfikować z dużą dozą błędu?
I właśnie dlatego pakuje to do mixa żeby klienta nie oszukać że dostaje coś wartościowego - więc i pieniądze są symboliczne. Ja się nie pytam o rozpoznanie jednego fragmentu tworzywa a o masę.

Rozumiem uwagę co do mojej wiedzy. Przyjmuję krytykę. Ale proszę... nie imputuj mi zwrotów od klienta (bo to Twój subiektywny domysł a nie ma o tym słowa w poście), nieuctwa i kasofilstwa. Po co ta narracja? Czy można się jeszcze o coś zapytać na forum? Czy to nie jest również forma zdobywania wiedzy?

Radbod

11 kwi 2013, 20:17 Iebm

Może wcale to nie wina recyklera , tylko sytuacja na rynku po prostu

11 kwi 2013, 23:57 Ramones

Bbagins napisał:
Oj Ramones nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi. Spokojnie. Słuchaj sprawa jest taka: odbieram pewne ilości odpadów, dziele je na frakcje zgodnie z zamówieniem a reszta, która nie pasuje do zamówienia lub jest trudna do masowego sklasyfikowania odbierana odbierana była jako mix tworzyw. Naprawdę nie spotkałeś się z taką nazwą? Działała to od lat. Teraz widzę że proceder się kończy.. i oto pytam w poście.

Chcesz mi powiedzieć że każdy pięciocentymetrowy kawałek tworzywa który mi tonie w wannie ludzie mają godzinami z zapalniczkami wąchać a potem jeszcze sklasyfikować z dużą dozą błędu?
I właśnie dlatego pakuje to do mixa żeby klienta nie oszukać że dostaje coś wartościowego - więc i pieniądze są symboliczne. Ja się nie pytam o rozpoznanie jednego fragmentu tworzywa a o masę.

Rozumiem uwagę co do mojej wiedzy. Przyjmuję krytykę. Ale proszę... nie imputuj mi zwrotów od klienta (bo to Twój subiektywny domysł a nie ma o tym słowa w poście), nieuctwa i kasofilstwa. Po co ta narracja? Czy można się jeszcze o coś zapytać na forum? Czy to nie jest również forma zdobywania wiedzy?


Odpowiedzialem tak bo nie sprecyzowales dokladnie zagadnienia --napisales "belowalem"a dla mnie to znaczy ze walisz w belownice jak jedzie !!Poprostu wkurza mnie ignorancja w segregacji TWS i brak zwracania uwagi na szczegoly z ktorych wykonane sa detale a tym samym wrzucajac je do jednego kotla a potem sie dziwic ze ma sie problemy !!Przepraszam jesli odpowiedzialem w zlym tonie ale taki juz jestem --i tych wszystkich ktorym odpowiadam w ten sam sposob --ale naprawde Prosze WAS --precyzujcie swoje pytania i problemy w dokladny techniczny sposob bo ja inaczej odbieram to jako ignoranctwo tematu--a na dokladnie sprecyzowane pytania zawsze odpowiem i pomoge w miare znajomosci mojej wiedzy !
PS." Bez obrazy Panie i Panowie " ;)

12 kwi 2013, 9:43 Bbagins

Ok ni ma urazy 8) następnym razem będę bardziej precyzyjny. Pozdrawiam.

24 kwi 2013, 20:56 Demon13

Oczywiście że nikt nie będzie patrzył na malutki kawałek tworzywa . Takę tworzywa w miksie chętnie biorą na paliwa . Ważne jest żeby nie było tam PVC .

25 kwi 2013, 10:22 Bbagins

Ok Demon dzięki. Możesz wyjaśnić dlaczego tak ważny jest brak PVC?

25 kwi 2013, 18:21 Ramones

Bbagins napisał:
Ok Demon dzięki. Możesz wyjaśnić dlaczego tak ważny jest brak PVC?

Podpal PCV (tzn.daj na ogien) i powachaj --co wyczules ?
Ale ale-- delikatnie powachaj !

25 kwi 2013, 19:08 Iebm

Prawde mówiąc tez jestem ciekawy dlaczego nie PVC . Wydziela chlorowodór , toluen , xylen , benzen po przypaleniu. Ale gorszy i bardziej dlawiący smród daje np. poliacetal.



Odpowiedz Nowy temat