Tarcza termiczno-mechaniczna z tworzywa
Tworzywa techniczne

19 gru 2017, 11:40 Steelfec

Witajcie! 

Potrzebuję dobrać tworzywo, a nie bardzo znam się na nich więc pomyślałem, że poradzę się fachowców. 

Potrzebuję zaprojektować tarczę termiczno-mechaniczną do pewnego wirującego urządzenia. Tarcza przylegać będzie na całej powierzchni do koła o średnicy ca. 250 mm, wirującego z maksymalną prędkością 10.000-12.000 obrotów na minutę, w środowisku o temperaturze ca. 140-150 stopni. Zakładam, że obciążenie termiczne będzie występowało ca. przez 50% czasu – 30 minut temperatura 150 C, 30 minut temperatura 30-40 C. 


Może się też tak zdarzyć, że w czasie pracy, jakiś zabłąkany paproch lub stalowy wiór uderzy w wirującą tarczę. Nie może się ona wtedy rozsypać w drobny mak. Wiadomo, że pewnie się zarysuje, ale nie może się rozpaść ani rozwarstwić, bo rozwarstwienie przy obrotach rzędu 10-12k, w linii prostej oznaczać będzie niechybne rozpadnięcie się tarczy w dość krótkim czasie. 

Tarcza będzie musiała być frezowana i jej grubość w przekroju będzie wahała się od 1 do 3 mm. 
Co również bardzo ważne, tworzywo tarczy nie może ograniczać przepływu pola magnetycznego i powinno mieć rozsądną cenę. 

Przychodzi Wam do głowy jakiś materiał, który spełniałby powyższe wymagania? 

Pozdrawiam,
Kuba 

P.S.: Wiem, że fakt wirowania może ograniczyć oddziaływanie temperatury, ale dla bezpieczeństwa wolę zakładać, że temperatura oddziałująca na tarczę w czasie pracy to 140-150 stopni Celsjusza.

28 gru 2017, 17:51 Pawmech

Steelfec #(on) napisał:

Witajcie! 

Potrzebuję dobrać tworzywo, a nie bardzo znam się na nich więc pomyślałem, że poradzę się fachowców. 

Potrzebuję zaprojektować tarczę termiczno-mechaniczną do pewnego wirującego urządzenia. Tarcza przylegać będzie na całej powierzchni do koła o średnicy ca. 250 mm, wirującego z maksymalną prędkością 10.000-12.000 obrotów na minutę, w środowisku o temperaturze ca. 140-150 stopni. Zakładam, że obciążenie termiczne będzie występowało ca. przez 50% czasu – 30 minut temperatura 150 C, 30 minut temperatura 30-40 C. 


Może się też tak zdarzyć, że w czasie pracy, jakiś zabłąkany paproch lub stalowy wiór uderzy w wirującą tarczę. Nie może się ona wtedy rozsypać w drobny mak. Wiadomo, że pewnie się zarysuje, ale nie może się rozpaść ani rozwarstwić, bo rozwarstwienie przy obrotach rzędu 10-12k, w linii prostej oznaczać będzie niechybne rozpadnięcie się tarczy w dość krótkim czasie. 

Tarcza będzie musiała być frezowana i jej grubość w przekroju będzie wahała się od 1 do 3 mm. 
Co również bardzo ważne, tworzywo tarczy nie może ograniczać przepływu pola magnetycznego i powinno mieć rozsądną cenę. 

Przychodzi Wam do głowy jakiś materiał, który spełniałby powyższe wymagania? 

Pozdrawiam,
Kuba 

P.S.: Wiem, że fakt wirowania może ograniczyć oddziaływanie temperatury, ale dla bezpieczeństwa wolę zakładać, że temperatura oddziałująca na tarczę w czasie pracy to 140-150 stopni Celsjusza.


Spróbuj zastosować tarcze z PET  tworzywo ogólnodostepne i stosunkowo tanie

28 gru 2017, 18:54 Pawmech

Pawmech #(on) napisał:
Steelfec #(on) napisał:

Witajcie! 

Potrzebuję dobrać tworzywo, a nie bardzo znam się na nich więc pomyślałem, że poradzę się fachowców. 

Potrzebuję zaprojektować tarczę termiczno-mechaniczną do pewnego wirującego urządzenia. Tarcza przylegać będzie na całej powierzchni do koła o średnicy ca. 250 mm, wirującego z maksymalną prędkością 10.000-12.000 obrotów na minutę, w środowisku o temperaturze ca. 140-150 stopni. Zakładam, że obciążenie termiczne będzie występowało ca. przez 50% czasu – 30 minut temperatura 150 C, 30 minut temperatura 30-40 C. 


Może się też tak zdarzyć, że w czasie pracy, jakiś zabłąkany paproch lub stalowy wiór uderzy w wirującą tarczę. Nie może się ona wtedy rozsypać w drobny mak. Wiadomo, że pewnie się zarysuje, ale nie może się rozpaść ani rozwarstwić, bo rozwarstwienie przy obrotach rzędu 10-12k, w linii prostej oznaczać będzie niechybne rozpadnięcie się tarczy w dość krótkim czasie. 

Tarcza będzie musiała być frezowana i jej grubość w przekroju będzie wahała się od 1 do 3 mm. 
Co również bardzo ważne, tworzywo tarczy nie może ograniczać przepływu pola magnetycznego i powinno mieć rozsądną cenę. 

Przychodzi Wam do głowy jakiś materiał, który spełniałby powyższe wymagania? 

Pozdrawiam,
Kuba 

P.S.: Wiem, że fakt wirowania może ograniczyć oddziaływanie temperatury, ale dla bezpieczeństwa wolę zakładać, że temperatura oddziałująca na tarczę w czasie pracy to 140-150 stopni Celsjusza.


Spróbuj zastosować tarcze z PET  tworzywo ogólnodostepne i stosunkowo tanie


Mialem na myśli PET, ale  wzbogacony włoknem szklanym,lub alternatywnie  TEFLON oczywiście z włoknem

Radomira

3 sty 2018, 22:14 Rekult

Może coś z PA lub PEEK



Odpowiedz Nowy temat