Tłusta wydzielina na kanałach odpowietrzajacych
Wtryskiwanie

18 maj 2013, 5:09 Wikplast1

Witam ,
Wtryskuje ABS, na kanałach odpowietrzajacych zbiera się tłusta wydzielina , prawdopodobnie jest to skondensowany plastyfikator , który co jakiś czas skapnie na stepel formy powodując mały wżer na wyprasce. Spotkał sie juz ktos z tym problemem i może wie jak temu zaradzic, pomijając czeste mycie formy.
Tworzywo suszę w temp 80 stopni ok 4 godz.

18 maj 2013, 21:14 Iebm

Ta tłusta wydzielina to skroplone gazy przetwórstwa przede wszystkim. Myć się trzeba :)

19 maj 2013, 0:18 Sebastianstan1988

Zgadzam sie z iebm to w większości gazy.Myj formę codziennie.

Radomira

19 maj 2013, 6:31 Wikplast1

Dzięki za radę , mam zalożone mycie co dwie godziny ale to zjawisko pojawia się o wiele częściej , każde zatrzymanie i rozruch to są koszty związane z brakowością a mi chodzi żeby to wyeliminować. Wspomnę ,że prawdopodobnie tą wydzielinę zauważyłem już na etapie suszenia na pokrywie suszarki.

19 maj 2013, 11:54 Iebm

To musi być jeszcze coś . W trakcie standardowego przetwórstwa nie ma tyle osadu na płytach , żeby myć formę kilka razy dziennie , to absurd .

19 maj 2013, 11:55 Iebm

Cos z tym ABS nie tak

19 maj 2013, 12:24 Ramones

Iebm napisał:
Cos z tym ABS nie tak

Dokladnie --w suszarce znajdujesz juz ta wydzieline ? :O :O
Napisz dokladnie co przerabiasz ?przemial czy org ,jesli org podaj typ ,jesli przemial to jaki ?mozaika ?jednorodny?jesli przemial jednorodny--to przejedz srubokretem po powierzchni i zobacz co zebrales podpalajac to.Jesli mozaika to zrob to samo z kazdym kolorem!Wtedy zobaczymy czy przypadkiem material nie jest pokryty czyms (lakier itp).

19 maj 2013, 19:33 Gerbito

Kolega po prostu suszy to w suszarce bez sita i na trochę za wysokich temperaturach... . LUB sita są stare i już nie nadają się nawet do podsypki do polbruku... . Napisałeś Wikplast1 że na 80'C ale masz szanse sprawdzić pirometrem jaka faktycznie masz temperaturę w suszarce?? Jeżeli wszystko jest ok zostało tylko zmienić tworzywo O ile jest to możliwe, bo dodatek daje ci w kość. Jest może opcja żebyś spisał nazwę z worka?

19 maj 2013, 20:05 Ramones

Gerbito napisał:
Kolega po prostu suszy to w suszarce bez sita i na trochę za wysokich temperaturach... . LUB sita są stare i już nie nadają się nawet do podsypki do polbruku... . Napisałeś Wikplast1 że na 80'C ale masz szanse sprawdzić pirometrem jaka faktycznie masz temperaturę w suszarce?? Jeżeli wszystko jest ok zostało tylko zmienić tworzywo O ile jest to możliwe, bo dodatek daje ci w kość. Jest może opcja żebyś spisał nazwę z worka?

Sorry przyjacielu ale mylisz sie --pierwszy raz slysze aby ktos kto przetwarza ABS mial takie problemy ;}
Nawet przesuszenie nie daje takiego efektu !! :D
Poczekajmy na to co poradzilem --niech zedrze fakture a cholera wie czy to lakier czy inne ustrojstwo !! :D
Mam tez jeszcze inny pomysl wariacki --no skoro w 80 C wydziela mu sie na suszarce "ta wydzielina" to niech wezmie 2kg wrzuci w gar i zagotuje w 100C -jak rosol ? wiadomo :D :D :D :D :D

19 maj 2013, 20:22 Siemalysy

Witam

Na pewno wtryskujesz ABS? Może jest to blenda ABS-PC? Kiedyś miałem przypadek taki jak opisałeś na ABS-PC, może nie taki sam ale podobny. Osad na formie jak też w suszarce. Po zaprzestaniu suszenia problem został rozwiązany. Nie suszenie granulatu nie wpłynęło wcale na pogorszenie jakości detali.

Pozdrawiam



Odpowiedz Nowy temat