Wtrysk PET-u
Wtryskiwanie

Anonymous
26 lip 2014, 9:31 *.154.71.145

Witam!
Mam pytanie odnośnie wtrysku PET-u (RAMAPET R1).
Podczas wtrysku część detali robi się mleczna, a część pozostaje w stanie krystaliczym.
Problemu tego nie miałem podczas pracy z PTEG (Eastar AN014).
Wiem, że PET ulega krystalizacji i musi być suszony w celu usunięcia wilgoci. Tak też robię. Suszenie odbywa się przez 4 godziny w temperaturze 120C, jednak to niepomaga :/ Temperatura formy podczas wtrysku wynosi około 60C. Otrzymywany detal jest w postaci dwóch płytek połączonych między sobą wlewką (masa obu detali + wlewka wynosi około 10-15g). Próbowałem już z różnymi nastawami temperaturowymi. Zaczynałem z 250C, a kończyłem z 280C. Problem jednak nie ustępuje.
Zastanawiam się nad tym, czy podczas wtrysku PET-u konieczne są gorące kanały, aby PET szybko przeszedł do fazy krystalicznej, czy może popełniam błąd w innym miejscu.
Detale te są wykonywane do procesu kontroli jakości, tak więc chciałbym rozwiązać ten problem.
Mi już zabrakło pomysłów, a może raczej doświadczenia podczas przetwórstwa PET-u :)
Wiem, że to wyższa szkoła jazdy.
Proszę o jakieś dobre rady kolegów zaznajomionych z tym tematem.

26 lip 2014, 16:24 Ramones

No tak ale RAMAPET R1 jest typem PET-a przeznaczonego do wtrysku z rozdmuchem zgodnie z karta techniczna.Eastar AN014 jest typem PET-a G tylko do wtrysku wiec nie miales z nim problemow-- taka jest roznica miedzy nimi. ;)

Anonymous
26 lip 2014, 16:45 *.154.71.145

To wiem z karty technicznej tworzywa, ale wiem też że da się wykonać drobne elementy z PET-u, skoro wykonuje się z niego preformy :)
Chciałbym wiedzieć, czy gorące kanały pomogłyby?
A może skrócić czas wtrysku, bądźszybko schładzać gotowe elementy?

Radomiła

26 lip 2014, 17:11 Ramones

Nie wiem czy dobrze doczytalem w karcie technicznej RAMAPET R1 ale on idzie bez preform tylko bezposrednio na wtrysk z rozdmuchem a to moze stanowic roznice.Ale moze sprobowac zastosowac wszystkie parametry jak przy produkcji preform. ;)

26 lip 2014, 21:01 Iebm

GK na pewno by pomogły, gdzieś łapiesz wodę

30 lip 2014, 11:08 Tomekkonek

Suszenie to ważna sprawa, ale według mnie przyczyną może być za słabe i/lub za wolne chłodzenie detalu. Przegrzany detal, następuje krystalizacja PET - robi się mleczny.

30 lip 2014, 14:41 Iebm

Racja

24 sie 2014, 10:40 Plastpet

Suszenie! PET-a należy suszyć w temperaturze 160 stopni przez minimum 4 godziny. Jeśli temp mniejsza to czas suszenia dłuższy. Czyli masz odpowiedź, że za krótko suszysz.
Druga sprawa to wtrysk! Wg mnie temperatura tworzywa za niska. Podnieś nawet do 290-300 stopni i powinno być ok. Jaki masz czas wtrysku i jaka jest gramatura całkowitego wtrysku (detal + gałązka)?



Odpowiedz Nowy temat