Wtryskiwanie Pmmi
Wtryskiwanie

6 cze 2013, 10:56 Szalonykon

Witam,
Macie może koledzy doświadczenie we wtryskiwaniu PMMI (Pleximid). Wtryskuje z niego małe tulejki. Podczas wypychania tulejki mi pękają. Dodatkowo wystepują sporadycznie srebne smugi i pęcherze. Co do suszenia i przetwórstwa starałem się wszystko robić zgodnie z zaleceniami producenta.
Pozdrawiam

Anonymous
6 cze 2013, 18:33 *.28.157.238

Witam!
Srebrzyste smugi i pęcherze mogą być wywołane zawilgoceniem tworzywa bądź koncentratu barwiącego

6 cze 2013, 20:48 Michal1984

Zgadza się srebrzenia mogą wynikać z zawilgocenia. Barwnik bym wykluczył bo skoro kolego to widzi to zapewne jest to w postaci naturalnej transparentnej. Wada w postaci srebrzeń może również wynikać z przegrzania i depolimeryzacji tworzywa. Sprawdz termoparą temperaturę masy tworzywa po przepuszczeniu cylindra zgodnie z faktycznym czasem przebywania surowca w cylindrze. Gdzie się pojawiają te pęknięcia ? Na liniach łączenia ? Przy wypychaczach ? Tworzywa amorficzne raczej nie lubią wysokich ciśnień docisku i sprężania w momencie przełączenia na docisk więc zwróć na to uwagę może to być przyczyna. Pęcherze powietrza może też być jamą usadową jaką masz pewność że to powietrze ? Jeśli to powietrze to koryguj temperaturę cylindra ( profil ), wyższe przeciwciśnienie. Jeśli to jama usadowa to kwestia ciśnienia docisku doboru punktu wtrysku no i przedewszystkim grubości ścianki. Pytanie też zasadnicze czy forma jest gorąco kanałowa ? Trzymasz się w toleranci 1-3 D? Jest tego całkiem sporo prawdę powiedziawszy. Najlepiej opisz parametry wraz z wtryskarką przewężkami ( typem wtrysku) Będzie chyba najłatwiej bo tak to można debatować i debatować.

Pozdrawiam,

M

Radosław

6 cze 2013, 20:53 Michal1984

Na pewno twoja forma ma 130 C ? Suszysz w temp 150 C ?

7 cze 2013, 16:41 Iebm

opisane efekty są skutkiem gazowania - woda albo przepalanie . Z woda wiesz jak sobie poradzić , ale powodów przepalania , degradacji moze byc 100 .

9 cze 2013, 22:48 Szalonykon

Suszę w 130C, gdyż w 150 zaczyna się lekko zbrylać. Temperatura formy maksymalnie 120C. Powyżej 120C mam pofalowaną tulejkę

11 cze 2013, 18:59 Ramones

A jakiej dlugosci masz "lufe " ?

11 cze 2013, 19:45 Iebm

A układ plastyfikacyjny , koncówka ślimaka nie uszkodzone ? Nie zalega tam coś ?

12 cze 2013, 16:33 Gerbito

Wierze szalony koniu że co do ustawień procesu wtrysku to zrobiłeś wszystko co trzeba... . Czyli pewnie nie jedna godzina ci zeszła przy maszynie... . Idę o zakład o piwo że coś nie halo z suszeniem. Jeżeli worki są szczelnie zamknięte to spróbuj prosto z wora bez suszenia i zobacz różnice, jeżeli nie będzie kompletnie żadnych różnic to już zostaje tylko coś nie teges ze ślimakiem lub może i ostatecznie z ustnikiem, wstaw krótszy.



Odpowiedz Nowy temat