Zagazowanie?
Wtryskiwanie

24 cze 2012, 20:14 Kohelet

Podejrzewam, że przyczyną białego punktu wokół pkt wtrysku jest gaz
Jak zlikwidować tę wadę?

Materiał PS, czarny barwnik (wada ta występuje na ogół na czarnym kolorze, na innym przyznam szczerze nie pamiętam)
Forma GK, biały pkt od strony wtrysku
Wtrysk powietrzem (zawór)
Temp. cylindra 230st przy strefie wtrysku
Temp. GK 230 st
Szukam przyczyn w temp. termostatowania formy, ale obie połówki mają tę samą temp. i wada nie ustępuje

25 cze 2012, 21:28 Yellow

Witaj Kohelet,
weź spróbuj dać stopniowaną prędkość wtrysku np. wolno-szybko i ocenisz wpływ tych parametrów na jakość wypraski. Pokombinuj ogólnie z tym oraz podwyższ temperaturę tworzywa a później podwyższ temperaturę formy. Daj znać czy coś się zmieniło.

Pozdrawiam
Yellow

Radomił

26 cze 2012, 18:00 Iebm

1. Zdjęcie jest słąbo czytelne . Czy zasrebrzenie jest w punkcie wtrysku ?
2. Co oznacza wtrysk powietrzem ? Pneumatycznie otwierasz zawór zamykający dyszę wtryskową ?
3. Z dużą ostrożnością wskazałbym na obecność wody

26 cze 2012, 20:47 Kohelet

ad.1
Wbij adres bez http, pojawi się większy obrazek
To nie jest zasrebrzenie (bądź przypalenie)

ad.2
tak

ad.3
Nie ma opcji, by to była woda, wtedy by to było zasrebrzenie (przypalenie), a to nie jest to.
Mamy 3 różne formy, na których produkujemy ten detal i wada ta występuje na wszystkich trzech. Maszyny też różne - Engel, Sandretto i Haitian (osobiście twierdzę, że to największy shit w całym parku maszynowym, z jakim do tej pory miałem do czynienia, chodzi mi o Haitiana)

26 cze 2012, 21:20 Iebm

Powiększyłem ten obrazek , moim zdaniem to ślad od GK - PS jest kruchy i chyba źle sie rozstaje z ta dysza , tym bardziej że jest zamykana i otwierana ( mould master ?) .
Dasz rade wtrysnąć i otworzyć bez zamykania dysz GK ?
Poza tym jeżeli na ostatniej strefie cylindra zadajesz 230 st. , to na GK obniż o 10-15 st C . Nie jestem pewien że to jest to , ale ....

26 cze 2012, 21:28 Iebm

Test nr. 2 - podnieś temp na dyszy GK do 250 i zobacz czy ten efekt zanika . Wydaje mi się że tak będzie ...

27 cze 2012, 7:55 Kohelet

OK.
Spróbuję z temperaturami, choć co do 250st. to mam obawy o deformacje.

27 cze 2012, 10:35 Iebm

Oczywiście że 250 to za wysoko dla produkcji . Ale będziemy wiedzieć skąd problem i wtedy będzie można przeciwdziałąć

2 lip 2012, 13:42 Industrializtor

Witam,
Czy sugestie kolegów pozwoliły na zlikwidowanie / pomniejszenie wady?
Jeśli to możliwe, spróbuj zmienić masterbatch na innego producenta - nawet jeśli kolor będzie innych wada powinna być widoczna, lub jej brak też będzie jednoznaczny. Jeśli nie możesz, zrób próbę z mniejszą (np 2x) koncentracją koloranta i większą (np 1,5x) od standardowej.
Zadbaj o prawidłową temp stopu.
Pamiętasz w związku z czym ten problem się zaczął pojawiać - zakładam, że przy odbiorze formy nie było takiego defektu?

19 lip 2012, 17:03 Kohelet

Na czarnym kolorze nie zdążyłem poeksperymentować, ponieważ skończyliśmy zlecenie (wada ta nikomu nie przeszkadzała).
Teraz robimy brązowy kolor i wada ta również się pojawiła. Zlikwidowałem ją zwiększając temp. na GK do 250st, ale pojawiły się deformacje w punkcie wtrysku. Zszedłem trochę z temp na GK i problem ustąpił.

Parametry (dla PS z barwnikiem):
temp formy 30-40st (bez różnicy dla detalu) obie połówki
szybkości wtrysku nie różnicowałem
temp cylindra 230st na ostatniej strefie
temp GK 240st (powyżej występują deformacje w punkcie wtrysku)



Odpowiedz Nowy temat