Galeria opakowań polskiego rynku

Galeria opakowań polskiego… Po wakacjach mnóstwo firm odświeża opakowania, w których sprzedaje swoje produkty. Nowy wygląd opakowaniach ma pomóc w skuteczniejszej identyfikacji sprzedawanego wyrobu. Serwis Plastech.pl rozpoczyna nowy cykl polegający na prezentacji najciekawszych opakowaniowych wizerunków, które właśnie wchodzą na krajowy rynek. W tym tygodniu wybraliśmy opakowania zaprojektowane dla trzech firm, z całkowicie różnych branż.

Wizerunek opakowań staje się nieodłączną częścią każdej kampanii marketingowej. To z kolei sprawia, że coraz intensywniej rozwijają się podmioty świadczące usługi projektowania opakowań i budowania tożsamości wizualnej marek produktowych. Oprócz polskich projektantów rynek zaczyna się nasycać również zagraniczną konkurencją. Obecnie, zadanie dotyczące projektowania opakowań zlecane są już nie tylko agencjom reklamowym, ale też studiom projektowym i graficznym specjalizującym się tylko w tej wąskiej dziedzinie.

To nie koniec coraz to nowszych trendów. Również same firmy rozpoczynają działania odnośnie rozwijania wzornictwa opakowaniowego i same projektują opakowania dla własnych produktów. Coraz mocniej widać też, że w przypadku niektórych marek forma opakowania stała się wyróżnikiem i elementem przewodnim ich kampanii promocyjnych. Oto przykłady:

Od kilku dni na sklepowych półkach pojawiły się nowe produkty firmy Sidolux w zupełnie nowatorskiej szacie graficznej. Odświeżony wizerunek opakowań został połączony z ulepszoną formułą samego produktu. Wyroby Sidolux są przeznaczone do mycia m.in. takich powierzchni jak drewno i PVC.

opakowania firmy Sidolux


Na zmiany postawiły też firmy działające w branży spożywczej. Firma Cukiernicza Solidarność wprowadziła na rynek odświeżone i funkcjonalne opakowania dla swoich wyrobów. Tym, co najmocniej wyróżnia nowe opakowanie, to wysoka stabilność. Dzięki temu torebki wyposażone w sztywną podstawę mogą być o wiele lepiej wyeksponowane na sklepowych regałach. Opakowania wyróżnia też kolorowa i wyrazista szata graficzna oraz okienko ukazujące schowane produkty.

opakowania Firmy Cukrowniczej Solidarność


Latem duże zamieszanie zrobiła też limitowana seria puszek piwa Redd’s. Nowe opakowania dla trzech owocowych smaków piwa Redd’s zaprojektowały gwiazdy polskiej estrady. Oprócz tego swoje pomysły mogli przedstawiać wszyscy, którzy mieli na to ochotę.


Czytaj więcej: