Jak wdrożyć swoją pierwszą technologię?

Proszę powiedzieć, jakie są dotychczasowe efekty działania projektu?

Dotychczas w ramach usługi Innovation Coach zidentyfikowano szereg pomysłów, które mają szanse stać się innowacjami napędzającymi rozwój firm. Oto kilka przykładów: przezroczyste panele akustyczne, które mogą zmienić realia projektowania w zakresie przegród akustycznych; opakowania biodegradowalne czy opakowania wykorzystujące kleje ekologiczne będące odpowiedzią na proekologiczne zapotrzebowania rynku; modyfikacje konstrukcji maszyn do przemysłowego obierania warzyw stanowiące udoskonalenie dotychczas produkowanych maszyn; innowacyjne zastosowanie krioterapii czy spersonalizowane wkładki medyczne w obszarze prozdrowotnym; nowoczesne systemy odpylające; opracowanie nowej usługi utylizacji paneli fotowoltaicznych; opracowanie sposobu zagospodarowania osadów ściekowych wraz z wykorzystaniem OZE.

shutterstock-1837865593

Branża tworzyw sztucznych, której dedykowane jest czasopismo „Plast Echo”, jest sektorem o wysokim stopniu innowacyjności. Czy jego przedstawiciele również mogą uczestniczyć w projekcie?

Tak, oczywiście wciąż wdrażane są nowe technologie w branży tworzyw sztucznych. Jest to ogromny rynek i ma duży potencjał na przyszłość. Jednak obecnie przedsiębiorcy najchętniej chcą się rozwijać w kierunku produkcji innowacyjnych biotworzyw, które znajdują szereg zastosowań w różnych dziedzinach życia i gospodarki. Są to najczęściej przedsiębiorcy, którzy działają już od jakiegoś czasu na rynku w branży tworzyw sztucznych i widząc trendy rynkowe, chcą część swojej działalności skierować na produkcję biotworzyw.

Czy w każdej dziedzinie można wypracować innowację?

Moim zdaniem w każdej dziedzinie jest potencjał do rozwoju firmy w kierunku innowacyjnym. Są oczywiście branże, w których dzisiaj ten potencjał może być większy niż w innych, jednak rynek stale ewoluuje. Wystarczy tylko obserwować trendy na rynku, aby rozpoznać potrzeby klientów, które możemy zaspokoić, wprowadzając nowe rozwiązania. Zatem nie należy się nigdy zniechęcać, tylko zawsze gdy nadarza się okazja powinno się podejmować wyzwanie, jakim jest otwarcie firmy na nowe, innowacyjne rozwiązania. 

Rozmawiał: Jacek Leszczyński


Czytaj więcej:
Nauka 119
Wywiad 292