Nowe opakowania firmy O-I dla mocnych alkoholi

Nowe opakowania firmy O-I… Firma O-I wprowadza na rynek nowy asortyment standardowych opakowań dla napojów wysokoprocentowych.

Konsumenci i producenci coraz częściej poszukują tzw. ekologicznych rozwiązań w zakresie opakowań szklanych. Z tego względu szkło cieszy się sporym uznaniem. Widać to zwłaszcza w sektorze napojów wysokoprocentowych, gdzie 96 proc. produktów jest pakowanych w opakowania szklane. Szkło, wykonane z naturalnych materiałów, można bez końca poddawać recyklingowi.

Podążając tym śladem firma O-I wprowadza na rynek nowy, wszechstronny asortyment standardowych butelek do napojów wysokoprocentowych. Obejmuje on 330 różnych kształtów dla każdej kategorii produktów – whisky, brandy, ginów, wódek, rumów, likierów, aperitifów i Schlegeli. Modele te są skierowane do wszystkich sektorów – napojów tańszych, ze średniej półki i napojów premium. Opakowania mają bardzo różne pojemności – od 0,2 l do 2l, co pozwala właścicielom marek stworzyć spójny zestaw opakowań w całej linii produktowej.

Nowe opakowania firmy O-I dla mocnych alkoholi


Ponieważ opracowanie własnej butelki dla marki napojów wysokoprocentowych wymaga znacznych inwestycji czasowych i finansowych, standardowa oferta O-I stanowi bardzo cenny zasób dla producentów, gdyż oferuje im bezpośredni dostęp do modeli, które już zostały sprawdzone i przetestowane na rynku. Dzięki temu producenci mogą wykorzystać szanse rynkowe bez inwestowania w pełen proces projektowo-produkcyjny dla każdego nowego produktu lub rozszerzenia linii produktowej.

Każdy z 330 kształtów zaprojektowano tak, by oferował odpowiednie pozycjonowanie i komunikaty wizualne, których poszukują konsumenci dokonujący wyboru whisky, ginu lub likieru, i które wyróżniają się znacząco na półkach sklepowych. Choć są to opakowania „standardowe”, cechują się wyraźnym różnicowaniem, interesującymi kształtami, innowacyjnymi wygięciami i subtelnymi tłoczeniami. Na przykład kolekcja butelek do whisky obejmuje współczesny, wysoki, okrągły model w ośmiu różnych wielkościach, zaś do specjalnej kolekcji „Original” należą twórcze wzory zainspirowane kształtem shakera koktajlowego lub stylem butelek do win bordeaux. W celu uzyskania dalszego różnicowania standardowe opakowania można dodatkowo spersonalizować za pomocą etykiet, nadruków sitodrukowych i powlekania.

Koncern Owens-Illinois to jeden z największych na świecie producentów opakowan szklanych. W Polsce posiada dwa zakłady produkcyjne: Hutę Szkła Jarosław i Hutę Szkła Antoninek.

Czytaj więcej:

Reportaże

Forum