Nowe opakowanie szklane i badanie rynku opakowań szklanych

Nowe opakowanie szklane i… Wódka Absolwent zyskała nowe opakowanie szklane.

Nowa butelka ma podkreślać nowoczesny charakter marki przeznaczonej głównie do młodszych odbiorców. Wprowadzona właśnie butelka dostępna jest w sprzedaży od kilkunastu dni. Zmienił się nie tylko jej kształt - obecnie opakowanie jest bardziej smukłe, ale także kolorystyka etykiet. Całości dopełnia nowy wygląd korka wzbogaconego o złocenia na szlifie. Logo na hologramie błyszczy w świetle UV. Umieszczone na hologramie emblematy producenta w postaci gryfów stają się widoczne w temperaturze poniżej 8 st. C, co nie tylko świadczy o oryginalności produktu, ale też wskazuje odpowiednią temperaturę do spożycia.

Branża alkoholowa jest w tej chwili jedną z najdynamiczniej rozwijających się jeśli chodzi o segment opakowań szklanych i to zarówno pod względem udziału w rynku jak też kreacji nowych typów opakowań. Wiele z najciekawszych egzemplarzy opakowań szklanych znajdziemy właśnie w sektorze opakowaniowym. Szkło zezwala bowiem na produkcję niczym nieograniczonych wyglądów butelek. Butelki w wielu formach oraz pojemnościach, a także karafki, łączenia z różnymi elementami skutkują tym, że projektanci opakowań posiadają duże pole do popisu.

Nowe opakowanie marki Absolwent

To jakim zainteresowaniem wśród odbiorców cieszą się tego typu opakowania sprawdzała niedawno Europejska Federacja Opakowań Szklanych – FEVE. Przeprowadziła dokładne badania wśród konsumentów. Dotyczyły one głównie postrzegania opakowań szklanych. Ankieta objęła 12 krajów Europy, w tym Polskę.

Okazało się, że 74 proc. badanych rekomenduje szkło jako najlepszy materiał opakowaniowy. Rozdział tych opinii jest oczywiście różny dla poszczególnych państw. Największymi fanami szkła są mieszkańcy Turcji – 95 proc. pozytywnych wskazań dla tego materiału. Na drugim miejscu znajdują się Włosi 90 proc., a już na trzecim plasują się Polacy (90 proc.). Najmniej zwolenników opakowań szklanych żyje w Holandii – tylko 52 proc. pozytywnych wskazań oraz w Niemczech (62 proc.) i Wielkiej Brytanii (63 proc.).

Jeśli chodzi o powody wyboru szkła, to wśród respondentów dominuje przekonanie, że napoje w takich opakowaniach najlepiej utrzymują swój smak, a szkło jest ponadto materiałem, który nie wpływa negatywnie na zdrowie. W ocenie badanych szkło to idealny materiał na opakowania dla produktów spożywczych. Szkło i zawartość opakowania nie przenikają się, nie wchodzą w reakcje chemiczne. Dlatego zapakowane w nie produkty zachowują niezmieniony smak i zapach. Tym samym więc wysoka barierowość to jeden z największych wyróżników szkła.

Co ciekawe tylko jedna czwarta uczestników omawianego badania stwierdziła, że wybierają opakowania szklane, bo są one bardziej eleganckie od konkurencyjnych. Żeby było jeszcze bardziej interesująco wśród osób, dla których wygląd ma największe znaczenie są głównie Polacy. Wprawdzie dla nich ochrona produktu także stanowi kluczową zaletę opakowań szklanych, ale ich wygląd nie jest absolutnie obojętny. Dla niemal 50 proc. ankietowanych kwestia urody opakowania szklanego liczy się bardzo mocno. Jest to wynik niemal dwa razy większy niż europejska średnia.

Czytaj więcej:
Badania 235
Szkło 41