Drukuj

Nowe opakowanie wody perfumowanej Prada

Nowe opakowanie wody perfumowanej Prada
Nowe opakowanie Prada - znanej marki wody perfumowanej dla kobiet. Nową szatę zyskał produkt o nazwie Infusion d'Iris.

W nowej kolekcji przeznaczonej specjalnie na tegoroczne lato szklane opakowanie wody perfumowanej nawiązuje do wzoru klasycznych butelek do perfum. Projektanci opakowania zwrócili szczególną uwagę na krawędzie butelki, które zostały wyraźniej zarysowane i podkreślone. Opakowanie jest też ozdobione historycznym herbem marki Prada zaprojektowanym 95 lat temu. Herb wytłoczony został na klasycznych i prostych opakowaniach i znajduje się delikatnie poza środkiem, na symbolicznym jasno-zielonym kolorze marki Prada.

Nowe opakowanie wody perfumowanej Prada

Branża kosmetyczna jest sektorem, który najchętniej sięga po opakowania szklane. Głównie z faktu, że są one synonimem jakości i elegancji. Idealnie chronią produkt, wiadomo bowiem, że szkło nie przepuszcza niczego do produktu, ale jednocześnie samo nie wdaje się w reakcję z produktem.

Proces produkcji opakowania szklanego jest niezwykle skomplikowany. Dokładnie odważone i wymieszane surowce trafiają do pieca, czyli specjalnej wanny szklarskiej i topią się tam w temperaturze ok. 1500 st. C.

Potem są formowane, a następnie w temperaturze ok. 600 st. C poddaje się je uszlachetnianiu na gorąco. To wtedy opakowanie uzyskuje pożądaną odporność mechaniczną i odpowiedni połysk. Następnie stosuje się tzw. odprężanie, które zapobiega pękaniu. Finalnym procesem jest kolejne uszlachetnianie, tym razem jednak na zimno. Dzięki temu butelki stają się jeszcze bardziej błyszczące i estetyczne.

W Polsce średnie roczne zużycie opakowań szklanych to około 25 kg na osobę. W Europie Zachodniej jest to liczba nieco większa. Dla przykładu w Niemczech niemal 40 kg.

Czytaj więcej: Galeria opakowań 357