Przystępnie i rzetelnie o styropianie - nowa odsłona kampanii edukacyjnej

Przystępnie i rzetelnie o…

Ruszyła kolejna odsłona kampanii edukacyjnej Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu (PSPS) - Styropian.men. Celem tegorocznej, trzeciej edycji jest zwalczanie dezinformacji i mitów w budownictwie. Do dotychczasowych Gwiazd Termoizolacji, Styropianów Białego, Szarego, Twardego i Wodoodpornego, dołączył nowy systemowy kolega - Styropian w ETICS.

Postaci Styropian.men, symbolizujące różne odmiany i aplikacje styropianu, po raz kolejny przystępnie podsumowują najważniejsze cechy dobrej termoizolacji i obalają budowlane mity. W obecnej edycji Styropian Twardy potwierdza swoją trwałość i odporność na eksploatację na dachach płaskich, a Styropian Biały i Szary - łatwość instalacji i bezpieczeństwo dla zdrowia wykonawców i użytkowników. Styropian w ETICS, nowy bohater kampanii, wskazuje, jak istotne jest stosowanie kompletnych systemów ociepleń oraz obala pożarowe mity.

- Styropian.men to akcja edukacyjna skierowana przede wszystkim do inwestorów. Z perspektywy rynku jest to co roku nowa grupa ludzi szukających informacji i budujących nie tylko swoje domy, ale również swoje opinie i przekonania w tym obszarze. Budownictwo jest branżą, w której wybory konsumentów mają zdecydowanie długoterminowe skutki. Dlatego założeniem tegorocznej kampanii jest zwalczanie dezinformacji i mitów w budownictwie. Mamy ten komfort, że o ociepleniach, w każdym aspekcie, możemy mówić nie z perspektywy domniemań i założeń, a w oparciu o ponad pół wieku doświadczeń i faktów. Dla konsumentów to dziesięciolecia korzyści: ciepła i bezpieczeństwa, oszczędności i zdrowia - podkreśla prezes PSPS Kamil Kiejna.

Styropian w ETICS

ETICS to system ociepleń ścian zewnętrznych. Dominującym materiałem termoizolacyjnym w ETICS są płyty styropianowe. Styropian Biały czy Szary gwarantują w tym rozwiązaniu doskonałą izolacyjność i trwałość całego ocieplenia. Kompletny oraz prawidłowo zainstalowany system zapewnia również bezpieczeństwo pożarowe - zapobiega rozprzestrzenianiu ognia po elewacji.

Styropian w ETICS to najbardziej popularna metoda ocieplania ścian zewnętrznych. W Europie tą metodą wykonuje się ponad 80% ociepleń, a w kraju nad Wisłą około 90%. To przeszło 40 milionów metrów kwadratowych ociepleń rocznie.

Styropian w ETICS pierwszy raz pojawił się na fasadach berlińskiego budynku mieszkalnego w 1957 roku, w Warszawie natomiast w 1970 r. Kontrola stanu tej pierwszej polskiej elewacji w ETICS wykonana przeszło 30 lat później potwierdziła, że wszystkie parametry ocieplenia zostały zachowane.

psps-styropianmen2020-fot2

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu z siedzibą w Warszawie, działa od 2010 roku i zrzesza 28 wiodących na polskim rynku producentów izolacyjnych płyt styropianowych stosowanych w budownictwie: Albaterm, Arbet, Arsanit, Austrotherm, Dom-Styr, Ekobud, Enerpor, Genderka, Izolbet, Izoterm, Knauf Therm, Krasbud, Neotherm, NTB, Paneltech, Piotrowski, Polstyr, Promax, Sonarol, STB Koncept, Styrmann, Styropak, Styropian Plus, Styropmin, Styropoz, Swisspor, Termex, Tyron.

Organizacja współtworzy normy techniczne i przepisy prawne dotyczące produkcji i zastosowań styropianu do termoizolacji w budownictwie, współdziała z krajowymi i zagranicznymi organizacjami branży budowlanej, instytucjami naukowo-technicznymi, organami administracji państwowej i samorządowej na rzecz rozwoju produktów styropianowych oraz ich zastosowań oraz podejmuje liczne działania na rzecz jakości styropianu dla budownictwa na polskim rynku, wspierając i upowszechniając zasady uczciwej konkurencji oraz dobre standardy na rynku budowlanym.

PSPS reprezentuje polską branżę producentów styropianu w Europejskim Stowarzyszeniu Producentów EPS (EUMEPS).