Drukuj

Rynek puszek w Europie minimalnie się zwiększył

Rynek puszek w Europie minimalnie się zwiększył
Organizacja producentów puszek do napojów BCME opublikowała statystykę dotyczącą zużycia tych opakowań w 2010 r. Wedle przedstawionych danych produkcja puszek do napojów rośnie mimo niesprzyjających warunków ekonomicznych.

W 2010 r. na europejskim rynku opakowaniowym wyprodukowano 54,1 mld puszek do napojów. Oznacza to wzrost w wysokości 5,2 proc. w stosunku do 2009 r. Polski rynek zachował stabilność, sprzedano 4,36 miliardy puszek do napojów, co w porównaniu z rokiem 2009, oznaczało niewielki skok o 0,7 proc.

Głównym segmentem rynku, na potrzeby którego produkuje się puszki jest rynek piwa, gdzie w ubiegłym roku sprzedaż zwiększyła się o 1,2 proc. Natomiast sprzedaż puszek do napojów bezalkoholowych spadła o 1,5 proc.

W kategorii napojów bezalkoholowych w całej Europie odnotowano wzrost rzędu 7,5 proc. w ujęciu rocznym, co oznaczało sprzedaż na poziomie 26,4 miliardów puszek.

Krajami najmocniej napędzającymi rozwój rynku puszek do napojów bezalkoholowych były Austria, Wielka Brytania, Skandynawia, Niemcy, Turcja. Z kolei w przypadku rynku piwa do wzrostu przyczyniły się Skandynawia, Francja oraz Niemcy. Duże ożywienie w branży było również skutkiem powstania nowych linii rozlewniczych we Francji i Skandynawii. Jeśli natomiast chodzi o rynek napojów energetycznych, to kontynuuje on intensywny wzrost w całej Europie.

Imponująco kształtował się rozwój rynku w Niemczech. Krajowe zużycie sięgnęło tam 300 mln puszek, wskazując przyrost aż o 46 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. Do takiej sytuacji w dużej mierze przyczyniła się sprzedaż puszek w dwóch głównych sieciach supermarketów.