Tworzywa sztuczne do produkcji obudów akumulatorów

Tworzywa sztuczne do produkcji…

Lanxess, koncern z branży chemii specjalistycznej oraz INFAC, koreańska firma specjalizująca się w produkcji części samochodowych, wspólnie opracowali obudowę modułu akumulatora do pojazdów elektrycznych (EV). 

Aby spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące właściwości mechanicznych i chemicznych najnowszych komponentów pojazdów elektrycznych, w obudowie akumulatora zastosowano Durethan BKV30FN04 koncernu Lanxess. Bezhalogenowy, trudnopalny i wzmocniony włóknem szklanym poliamid 6 (PA6) odznacza się doskonałymi właściwościami ogniochronnymi i elektrycznymi. Materiał ten jest wysoce przetwarzalny i umożliwia integrację złożonych funkcji wymaganych dla komponentów obudowy, co skutkuje mniejszą liczbą części i uproszczonym procesem montażu oraz mniejszą masą. 

battery-housing-sitecore-internet-image

Nowa część obudowy akumulatora została wdrożona do seryjnej produkcji modeli pojazdów elektrycznych wprowadzonych w tym roku przez koreańskiego producenta OEM. - Sukces w masowej produkcji obudów akumulatorów jest dowodem doskonałości tworzywa Durethan koncernu Lanxess użytego do akumulatorów pojazdów elektrycznych, w których technologia i bezpieczeństwo mają ogromne znaczenie. Nasze tworzywa sztuczne o wysokich parametrach eksploatacyjnych wniosą znaczący wkład w rynki pojazdów elektrycznych i akumulatorów - mówi Milan Vignjevic, szef jednostki biznesowej Lanxess High Performance Materials (HPM) w regionie Azji i Pacyfiku. 

Uniepalnione tworzywa sztuczne o doskonałych właściwościach mechanicznych i elektrycznych

W przypadku obudowy modułu akumulatora amortyzacja wstrząsów i sterowanie temperaturą mają zasadnicze znaczenie dla ochrony akumulatora przed zewnętrznymi wstrząsami. Durethan BKV30FN04 jest nie tylko wytrzymały mechanicznie, ale również posiada izolację wysokonapięciową, odporną do 800 V i skutecznie chroniącą przed prądem o wysokim napięciu. Dzięki wysokiemu stopniu uniepalnienia zapobiega lub opóźnia rozprzestrzenianie się płomieni w razie pożaru. Wzmocnione włóknem szklanym tworzywo Durethan BKV30FN04 jest bardziej wytrzymałe na obciążenia mechaniczne niż PA6 bez wypełniacza.

Ponadto zachowuje doskonałą wytrzymałość i sztywność w kontakcie z elektrolitem lub chłodziwem a dzięki znakomitej odporności chemicznej możliwe jest powstrzymanie uszkodzeń wywołanych chemicznie.

Tworzywa konstrukcyjne Lanxess mogą być stosowane do szerokiej gamy komponentów akumulatorów, w tym ich pokryw, złączy wysokiego napięcia, uchwytów kabli, rurek układu chłodzenia ogniw akumulatora oraz części pojazdów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, takich jak zbiorniki do przechowywania wodoru. Może również zastąpić metale, co umożliwia lekką konstrukcję komponentów. Stwarza możliwość wyprodukowania kilku funkcjonalnych komponentów w jednym procesie, co jest motorem stałego wzrostu popytu na rynku mobilności nowej generacji, gdzie w grę wchodzi wiele technologii i komponentów.

- Wysokiej jakości materiały, wiedza i doświadczenie techniczne oraz dostosowane indywidualnie usługi projektowe koncernu Lanxess umożliwiły przyspieszenie naszego rozwoju. Pomogło to ugruntować naszą pozycję na szybko rozwijającym się rynku części do akumulatorów do pojazdów elektrycznych - mówi Gyuso Lee, dyrektor działu zakupów i rozwoju w INFAC. 

- Koncern Lanxess ściśle współpracuje z przodującymi światowymi producentami OEM w branży motoryzacyjnej, w tym z Koreą - podkreśla Sanghun Han, prezes HPM w Korei. - Dlatego byliśmy w stanie na wczesnym etapie zidentyfikować trendy i wyzwania związane z e-mobilnością i uczestniczyć w różnych projektach rozwojowych pojazdów elektrycznych i akumulatorów. Dzięki wielu sukcesom naszych klientów stajemy się kluczowym partnerem w nowej mobilności.



LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów
 

LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów specjalistycznych środków chemicznych na świecie. Przedmiotem działalności koncernu jest opracowywanie, produkcja i dystrybucja półproduktów chemicznych, dodatków, specjalistycznych substancji chemicznych oraz tworzyw sztucznych.

Polska, 02-017 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 123 A


Reportaże

Forum

Jackoos_899

Czyszczenie układu uplastyczniającego wtryskarki 2021-09-16

Iebm

Kilka pytań dotyczących procesu wtryskowego i wtryskarek. 2021-09-01

Yellow

Problem z rozbryzgami 2021-07-15

Bentor

Własna firma produkcyjna 2021-06-04

Kacperczyk250

Opłacalność przewijania folii stretch 2021-05-09