Problem podczas wtrysku
Wtryskiwanie

6 lis 2014, 12:46 Rafal92

Witam Wszystkich Serdecznie.

Mam następujący problem z wtryskiem

Zrobiliśmy nową formę wtryskową opartą na wcześniej wypróbowanej technologi (idei konstrukcji formy) Która sprawowała się idealnie. Rodzaj tworzywa pozostał ten sam oraz sposób jego przetwarzania (temp itp ) W nowej konstrukcji formy zmieniliśmy kształt produktu( wcześniej był regularny okrąg teraz dodaliśmy takie przewężenia) Po otwarciu formy widać jakby nastąpiło niedolanie materiału po wtryśnięciu na okręgu (brakuje czasami 1cm czasami 10 cm do całkowitego obtryśnięcia rdzenia), niedolanie to powstaje symetrycznie od osi po przeciwległej stronie miejsca wtrysku który podawany jest z boku formy (czerwona strzałka) Wtrysk przebiega prawidłowo do pewnego etapu po czym słychać jak wtryskarka zmienia obciążenie i rozszczelnia formę tuż poniżej miejsca wtrysku. Moim skromnym zdaniem materiał zastyga na rdzeniu i tworzywo nie ma możliwości wypełnienia dalszej części formy. Stare formy były o wiele bardziej nieszczelne a wycieków nie było.

Bardzo proszę o sugestię co może powodować tą wadę i jak można ją wyeliminować.Jeśli będą potrzebne jakieś inne informacje proszę powiedzieć a dopowiem brakujące kwestie.

Pozdrawiam:
Rafał

6 lis 2014, 15:21 Jackoos_899

Trochę bardziej przełóżmy to:

Nie możesz dolać detalu na końcu płynięcia tworzywa tak?(przypaleń brak?)
Rozszczelnia formę - czyli powstaje zapływka na detalu tak? (nie na ewentualnym wlewku?)

Możesz wrzucić zdjęcie całego detalu (łącznie z ewentualnym wlewkiem, bądź formy oraz miejsca z zapływkami)

Chyba że ja coś źle rozumuje już dziś :D

6 lis 2014, 19:05 Gerbito

No i jak to forum bardzo to lubi "ciężko określić na odległość". A forma za szczelna nie jest?? Odpowietrzenia są duże? Próbowałeś na wyższych temperaturach ze zmniejszonym ciśnieniem plastyfikacji?

Radomir

7 lis 2014, 11:31 Yellow

Witam,
a jak wygląda sprawa z przewężkami? Są takie same jak w tamtej formie?
Może jest zmieniony punk wtrysku na mniejszy i zastyga Wam tworzywo i dlatego taki efekt.
Szybszy wtrysk próbowaliście ? Ewentualnie należy zwiększyć temperatury na cylindrze, dźwignąć ciśnienie wtrysku i zobaczyć co się zmieniło.
Odpowietrzenia na formie oczywiście są?

Pozdrawiam
Yellow

7 lis 2014, 23:09 Ramones

Yellow napisał:
Odpowietrzenia na formie oczywiście są?
Pozdrawiam
Yellow

:D :D :D :D
Patrz fota nr 1 :D :D

8 lis 2014, 13:42 Jackoos_899

Dobra nie czepiajmy się bo na tym zdjęciu np slabo widać czy to przypalenie czy też nie - tak czy inaczej kolego podklej formę i zrób wtrysk będziesz wiedział czy problem leży po stronie wadliwej ewakuacji powietrza z formy.

8 lis 2014, 22:49 Ramones

Jackoos_899 napisał:
Dobra nie czepiajmy się bo na tym zdjęciu np slabo widać czy to przypalenie czy też nie - tak czy inaczej kolego podklej formę i zrób wtrysk będziesz wiedział czy problem leży po stronie wadliwej ewakuacji powietrza z formy.

Kolego ja tylko poparłem spostrzeżenie Yellowa :D
Zreszta jak to Yellow w 100% sedna sprawy :D
Patrz fota nr1 i jak się układa tworzywo wypychające powietrze a przypalenia sa ewidentne ;)

9 lis 2014, 8:51 Jackoos_899

ja nie wiem jak Wy widzicie po zdjęciu 2cmx1cm :O

9 lis 2014, 8:53 Jackoos_899

:D otworzyłem foto w nowej zakladce i i troche większe ono fakt hehe

mój błąd:)

9 lis 2014, 17:14 Gerbito

Technologia :P



Odpowiedz Nowy temat