Środki spieniające do PS
Dodatki i modyfikatory

24 cze 2014, 8:27 Dom_low

Witam.

Poszukuję środka spieniającego do Polistyrenu. Czy możecie coś polecić?

Pozdrawiam

24 cze 2014, 20:03 Iebm

najtańszy jest proszek do pieczenia ciast ( oczywiście małe gramatury ) Wieksze - wybór spory , ale drogo

Racisław

25 cze 2014, 8:55 Technik1

A co dokładnie ma zrobić ten środek spieniający? Zredukować zapadnięcia, obniżyć masę wyrobu o 10% czy o 90%?

26 cze 2014, 21:04 Dom_low

Generalnie najbardziej zależy mi na usunięciu zapadnięć.

26 cze 2014, 21:09 Dom_low

Iebm napisał:
najtańszy jest proszek do pieczenia ciast ( oczywiście małe gramatury ) Wieksze - wybór spory , ale drogo


Co masz na myśli pod pojęciem małe gramatury? 0,5% czy więcej? ;)

28 cze 2014, 18:09 Ramones

Dom_low napisał:
Generalnie najbardziej zależy mi na usunięciu zapadnięć.


No tak ale wiesz o tym ze stosujac spieniacz oslabisz w pewnym % wytrzymalosc PS-u.Wszystko zalezy od detalu --jesli jest gruby to faktycznie spieniacz ale jesli zapadaja sie cienkie scianki to raczej bym poszedl w kierunku SBS-u odpowiedniego typu lub ESBS-u. ;)

28 cze 2014, 19:21 Dom_low

Ramones napisał:
Dom_low napisał:
Generalnie najbardziej zależy mi na usunięciu zapadnięć.


No tak ale wiesz o tym ze stosujac spieniacz oslabisz w pewnym % wytrzymalosc PS-u.Wszystko zalezy od detalu --jesli jest gruby to faktycznie spieniacz ale jesli zapadaja sie cienkie scianki to raczej bym poszedl w kierunku SBS-u odpowiedniego typu lub ESBS-u. ;)



Detal ma grubość +/- 2mm. Użyłem na początku Hydrocerolu( spieniacz do PP). Dało mi to efekt taki że czas docisku spadł o 9 sek. (początkowo wynosił 12 sek.) oraz waga detalu zmniejszyła się o 80g. Ale niestety na całym detalu widoczny był ten spieniacz.

Co do wytrzymałości nie jest ona jakoś specjalnie wymagana :)


I tak kombinuje sobie co by tu użyć :)

28 cze 2014, 20:27 Ramones

No tak 2mmm ;)Pozostaje Ci dodanie srodkow niwelujacych zapady w postaci zawartosciowa butadienu a skoro jest to PS wiec suszenie ich nalezy wyeliminowac a do takich naleza tak jak napisalem SBS lub ESBS -jest tez mozliwosc zmiany tworzywa na SB zamiast PS-u.Oczywiscie wiaza sie z tym koszty ale istnieje tez mozliwosc ze w samym procesie przetworstwa przez Ciebie PS-u lezy blad.
Nie wiem jaki --to juz koledzy moga cos na ten temat powiedziec !! ;)

28 cze 2014, 21:26 Dom_low

Ramones napisał:
No tak 2mmm ;)Pozostaje Ci dodanie srodkow niwelujacych zapady w postaci zawartosciowa butadienu a skoro jest to PS wiec suszenie ich nalezy wyeliminowac a do takich naleza tak jak napisalem SBS lub ESBS -jest tez mozliwosc zmiany tworzywa na SB zamiast PS-u.Oczywiscie wiaza sie z tym koszty ale istnieje tez mozliwosc ze w samym procesie przetworstwa przez Ciebie PS-u lezy blad.
Nie wiem jaki --to juz koledzy moga cos na ten temat powiedziec !! ;)


Nie wykluczam oczywiście błędów procesowych

;)

Zrobiłem sobie ciekawy temat do analiz itp. :9

28 lip 2014, 20:07 Iebm

małe detale z PS i problem z zapadami ( wciagami ?) Dodaj trochę sody ( proszek do pieczenia ) np. 0,1% i zobacz co się dzieje.. Nie powinno wyrzucać sumg na powierzchnię i zniweluje zapady ( wciągi ?)



Odpowiedz Nowy temat