Uchylanie się formy.
Formy

3 cze 2016, 8:58 Polo123

Cześć, 

Zastanawiałem się ostatnio nad uchylaniem formy podczas wtrysku/docisku. Czy są jakieś wartości, których nie powinno się przekraczać np. niektórzy podają 0,003 mm czy poprostu jak nie ma wypływek, problemów  z wymiarem, wyformowaniem itd. to jest ok? Czy często mierzycie czy forma sie uchyla i o ile czy tylko kiedy są problemy?


pozdrawiam

polo123

Racisław

3 cze 2016, 15:35 Yellow

Polo123 #(on) napisał:

Cześć, 

Zastanawiałem się ostatnio nad uchylaniem formy podczas wtrysku/docisku. Czy są jakieś wartości, których nie powinno się przekraczać np. niektórzy podają 0,003 mm czy poprostu jak nie ma wypływek, problemów  z wymiarem, wyformowaniem itd. to jest ok? Czy często mierzycie czy forma sie uchyla i o ile czy tylko kiedy są problemy?


pozdrawiam

polo123


Cześć,

rozmawiałem kiedyś z jedną osobą z pewnego serwisu wtryskarek i powiedziała mi że jeśli maszyna jest w miarę nowa, forma też i proces jest dobrze ustawiony to maksymalne uchylenie nie powinno być większe nić 0,05 mm. Na nowych maszynach jest to wartość około 0,02 mm. Tyle wiem co się sam dowiedziałem. Chyba że coś się zmieniło to bardzo chętnie się dowiem.

Co do maszyn to wydaje mi się że maszyny kolumnowe i bezkolomnowe mogą mieć trochę inną specyfikację.


Pozdrawiam

Yellow  

5 cze 2016, 22:19 Polo123

Cześć,

dzieki za odpowiedź. Oczywiście pomyliłem sie pisząc post, ponieważ chodziło mi o wartość 0,03mm.


pozdrawiam

Polo123



Odpowiedz Nowy temat