Drukuj

130 uczestników konferencji "Packaging: Marketing & Technology"

130 uczestników konferencji
11 grudnia w Warszawie odbyła się zorganizowana przez Instytut PWN konferencja "Packaging: Marketing and Technology". W spotkaniu wzięło udział 130 osób - reprezentantów zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i z sektora MŚP, odpowiedzialnych za tworzenie i rozwijanie produktów, projektowanie oraz produkcję opakowań, a także za promowanie marek. Sesja była doskonałą okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych, jak również do pogłębiania unikalnej wiedzy z tematu opakowań.

Program konferencji składał się z czterech bloków tematycznych.

Pierwszy blok był poświęcony zagadnieniu innowacji w opakowaniach, które zmieniły wizerunek produktu - prelegenci w tej części mówili m.in. o druku 3D, biotworzywach, kodach QR, recyclingu opakowań.

W drugiej części, zatytułowanej "Sprzedać więcej opakowaniem - co gwarantuje przewagę rynkową?", zaprezentowano case study z wprowadzenia na rynek marki Cydr Lubelski oraz omówiono rozwiązania technologiczne stosowane w opakowaniach przezroczystych, przyczyniające się do wzrostu walorów marketingowych i obniżenia kosztów produkcji.

Trzeci blok miał charakter warsztatowy. Eksperci z BrandPRO podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami z zakresu rebrandingu. Dominowały tematy: kiedy i jak zmienić opakowanie, co przewidywać podczas zmiany identyfikacji wizualnej, jakie elementy rebrandingu są kluczowe dla powodzenia projektu.

Ostatnia część konferencji była przeprowadzona w formule round tables. Uczestnicy mogli w małym gronie eksperckim skorzystać z konsultacji oraz zadawać pytania z zakresu: prawa (jakie są wymogi prawne dotyczące opakowań, co trzeba, co można, a czego nie wolno zamieszczać na opakowaniu), technologii (narzędzia, możliwości, kreatywne rozwiązania), środowiska (w jaki sposób wykorzystywać ponownie opakowania), strategii (opakowanie a wizerunek produktu, jak podświadomie wpływać na decyzje klienta).

Prelegentami byli przedstawiciele następujących firm oraz instytucji badawczych i naukowych: August Faller, BrandPRO, Brandy Design, HLP Klearfold, Instytut Badawczy Opakowań, Interseroh Organizacja Odzysku Opakowań SA, Kancelaria BSWW Legal&Tax, Polska Izba Opakowań, Sygnis - druk 3D, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.