Drukuj

2010 r. w przemyśle rozlewniczym wód w opakowaniach i napojów bezalkoholowych

Kampanie reklamowe, sponsoring aktywności sportowej, akcje charytatywne i proekologiczne oraz prozdrowotne, szczególnie intensywne w sezonie letnim zachęcały do kupowania innowacyjności rynkowych. Wymienić trzeba kontynuowanie przez „Cisowiankę” Kampanii Wodnej Polskiej Akcji Humanitarnej prowadzonej na rzecz zapewnienia dostępu do wody pitnej na świecie. Również kontynuowana była przez „Żywiec Zdrój” kampania edukacyjna „Mamo, Tato, wolę wodę” z udziałem maskotki „Zdrojek”. Przez „Pepsico” podjęta została promocja niskozmineralizowanej wody „Górska Natura”.

W połowie maja 2010 r. wystartowała ogólnopolska kampania ekologiczna pod hasłem „Odkręć – zduś – segreguj” zainicjowana przez Zespół Uzdrowisk Kłodzkich producenta „Staropolanki”. Z początkiem listopada ruszyła nowa, świąteczna kampania reklamowa marki „Coca – Cola”. Kampania nawiązuje do ikonicznych symboli marki, takich jak Święty Mikołaj, świąteczne ciężarówki, konturowa butelka „Coca – Cola” czy miś polarny. „Jurajska ze Smakiem – owocuje radością” to hasło kampanii wizerunkowej marki „Jurajska ze Smakiem”, która trwała na przełomie sierpnia i września 2010 r. Działania komunikacyjne obejmowały swoim zasięgiem telewizje, kino, outdoor i dodatkowo internet oraz prasę branżową. Również w „Kofola – Hoop” podjęta została druga edycja niezwykle udanej letniej promocji „Jupik Camp”, która trwała w okresie październik – grudzień 2010.

Muszynianka Muszyna


W siatkarskiej lidze kobiecej prym wiedzie sponsorowana przez Spółdzielnię „Muszynianka” drużyna „BPS Bank - Muszynianka - Fakro”. Podobnie jest w przypadku polskiej siatkówki męskiej i kobiecej, które z sukcesami wspiera Spółdzielnia „Jurajska” z Myszkowa. Kolejny rok „Kinga Pienińska” była partnerem Tour de Pologne organizując przy okazji interesujący konkurs fotograficzny dla fanów sportów rowerowych. „Ustronianka” tradycyjnie udziela wsparcia polskim skoczkom narciarskim. Natomiast liderami w zakresie prowadzonych w 2010 roku ogólnopolskich kampanii marketingowych były tradycyjnie „Żywiec Zdrój”, „Coca Cola HBC Polska”, „Nałęczów Zdrój”, „Kofola – Hoop”, „Nestle’ Waters Polska” Sp. z o. o., „Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o. o.”, „Muszynianka”, „Ustronianka”, „Jurajska” i „Piwniczanka”.

Nagrody i wyróżnienia dla polskich producentów
Cieszą przyznane w ostatnim roku nagrody i wyróżnienia dla niektórych marek. Nagrody w konkursie „Superior Taste Awards” organizowanym przez Międzynarodowy Instytut Smaku i Jakości” w Brukseli zdobyły „Cisowianka Perlage”, „Kinga Pienińska”, „Nałęczowianka” oraz „Piwniczanka”. Ponadto „Cisowianka Perlage” została nagrodzona „Perłą Rynku FMCG 2010” oraz znalazła się w pierwszej trójce „Marek Wysokiej Reputacji”. „Żywiec Zdrój” został uznany z najlepszą firmę w Powiecie Żywieckim. W listopadzie 2010 r. „Ustronianka z Jodem” została uhonorowana najwyższym światowym wyróżnieniem w czasie konkursu „Water Innovation Award” zorganizowanym w Szkocji.

Wojciech Rutkowski
Krajowa Izba Gospodarcza „Przemysł Rozlewniczy”