Drukuj

Aromatyczne opakowania napojów Pepsi

Aromatyczne opakowania napojów Pepsi
Koncern PepsiCo opatentował swój pomysł na pachnące opakowania w ubiegłym roku, w tym roku natomiast przedstawiciele firmy poinformowali o planach wdrożenia. Nowe opakowania będą stosowane w przypadku takich napojów, jak na przykład syropy czy napoje schłodzone. Celem wprowadzenia rozwiązania jest dostarczenie konsumentom wrażeń zapachowych zanim jeszcze zaczną oni spożywać napój.

Tak zwany system dostarczania aromatu opierać się ma na użyciu co najmniej jednego komponentu zamkniętego w żelatynowej kapsułce, która ulegać będzie rozerwaniu w trakcie otwierania opakowania. Kapsułki wielkości 10-50 mikronów zapatrzone będą w dodatkową powłokę ochronną w celu ochrony przed wilgocią i dostępem tlenu.

Aromaty będą zawierać m.in. olejki, ekstrakty owocowe i substancje zapachowe. Stosowane mogą być przy tym zamknięcia różnego rodzaju. Dodatkowa powłoka ochronna wykonywana będzie z polisacharydów, polimerów syntetycznych, naturalnych wosków lub biopolimerów.

Czytaj więcej: Opakowania 987